koorts

hoi meiden,

mijn zoontje is ziek. hij heeft koorts en is zo huilerig. ik vind het  
zo zielig. Vanochtend naar de dokter geweest die maakte zich helemaal  
geen zorgen gewoon een paracetamolletje geven en lekker slapen.
Ik moest vandaag werken (het is mijn man zorgdag) maar toen
ik thuis kwam was huilen en slapen. Dus ik heb het gevoel dat ik hem helemaal
nog niet heb gezien, snik. Volgens mijn man  was hij een groot deel van de dag best
vrolijk maar ik maak me dan toch weer zorgen. Hij is nog nooit ziek geweest  
altijd lachen. Ik vind dit altijd heel moeilijk aan moeder zijn dat je denk het zou
toch niet ....? Het zal wel niks zijn maar moest het even kwijt

groetjes  

Hoi Conrad,

Wat jammer dat je  mannetje ziek is.
Hoe oud is hij?
Het is heel zielig als ze ziek zijn en het liefste zou je de gehele dag er voor ze zijn, helaas moet je soms werken...

Vaak zie je dat zieke kids overdag best wel vrolijk zijn, en  's avonds echt huilerig en veel jammeren.
Hoort er helemaal bij.

Wat je in de gaten moet houden is het volgende:
* minder dan de helft drinken, gedurende meerdere keren
* langer dan 3 dagen koorts boven de 38.5graden
* ontroostbaar
* suf zijn, niet alert reageren
In deze gevallen moet je contact opnemen met je huisarts/huisartsenpost en is het nodig dat hij gezien wordt.

Ik ben doktersassistente en nu ik moeder ben van Isabelle (05-04-2008) ben ik ook erg zenuwachtig als ze ziek is (lees: verkouden en hoesten), ondanks dat ik vrijwel dagelijks dit soort adviezen geef...

Ik hoop snel te lezen dat je mannetje weer beter is.
Als je nog advies of iets wilt lees ik het wel.
Ik hoop dat jullie wel een rustige nacht krijgen.

Liefs Monica en een snotterige Isabelle

Hoi Hoi,

Ik vind het ook zo zielig als ze ziek zijn. Onze dochter heeft sinds dinsdag ook koorts. schommelend tussen de 39.5 en 40.0.

Ook ik ben doktersassistente en weet dus waar je op moet letten, maar het lijkt wel alsof je bij je eigen kind toch een stuk onzekerder bent.. terwijl je zelf regelmatig aan moeders deze adviezen geeft.
Ik ga morgen met haar naar de dokter, het is nu 3 dagen zo.

Ze drinkt verder wel prima, s'avonds ook veel huilen, en s'nachts. Overdag merk je niet echt veel aan haar..

Sterkte meid,

Groetjes,

Suus

hoi beide,
dank voor jullie lieve reactie
rosco is 6 maanden hij werd gelukkkig net nog even wakker
heb hem een lekker fles gegeven. Z'n koorts was weg
meneertje ligt in bed te kletsen.
ben weer een beetje gerust ben benieuwd hoe het morgen is
hoop dat julie liefies snel weer beter zijn.
Toch wel gek he dat jullie met je medische achtergrond je dan toch zorgen maken.
met je eigen kind raakt je ratio toch een beetje in de verdrukking denk ik

groetjes

hey hey

jeetje, vervelend zeg!
het is zo zielig, en je kan er niks aan doen :(
hier in rotterdam schijnt een griep te heersen die bijna alle baby's krijgen ( stond in de krant bij ons)
nathalia is ook al een aantal dagen hangerig, en zeurderig dus denk dat zij het ook gaat krijgen. (of er komen tandjes door)

nou, heel veel beterschap met je kleintje. en doe hem maar lekker verwennen :D

liefs, do

Hoi

Hee Dotjuh ik had niks gelezen over Rotterdamse babies met de griep.
Maar helaas Myrthe heeft het dus ook te pakken. Ik maak me niet gelijk zorgen in de trant van ernstige ziektes, maar ik vind het wel heel rot om te zien.
Dr neusje zit zo vol snot dat als ze op bed ligt geen adem kan krijgen (tja speen erbij werkt ook niet echt)
De eerste nacht letterlijk de hele nacht opgezeten met haar. Myrthe recht overeind gehouden want dan kon ze tenminste ademen en dus ook in slaap vallen.
Ze raakte helemaal in paniek als ze niet door dr neusje kan ademen.
Nou heb ik vroeger astma gehad dus ik weet hoe eng het kan zijn als je geen adem kan halen dus ik begrijp zo'n babietje dan wel.

Dr koorts is weg, nu nog dr verkoudheid. We doen lekker rustig aan deze dagen, gaan wel ff naar buiten, frisse neus is goed, maar verder lekker in pyama hangen.

Sterkte allemaal.

Liefs Reneke

ja je eigen kind is toch iets heel anders.

Ik geef echt de juiste adviezen hoor aan moeders laat dat voorop staan, maar als het op je eigen kind aankomt twijfel je vaak zo.. Snap sinds ik zelf kinderen heb ook de twijfels van moeders als ze bellen..

Ik ga vanmiddag naar de dokter met Feline. het is nu dag 4 met koorts (39.6) en vanmorgen begon ze ook flink slijm te spugen en haar melk terug te geven. (heerlijk hoor die melk, lekkere slijmvorming)!
De fles van vanmiddag ging er ook niet lekker in. Nou ben zeer benieuwd!

Liefs,

Suus

quote: tante reneke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-08-2008 10:21:35'));

Hoi

Hee Dotjuh ik had niks gelezen over Rotterdamse babies met de griep.
Maar helaas Myrthe heeft het dus ook te pakken. Ik maak me niet gelijk zorgen in de trant van ernstige ziektes, maar ik vind het wel heel rot om te zien.
Dr neusje zit zo vol snot dat als ze op bed ligt geen adem kan krijgen (tja speen erbij werkt ook niet echt)
De eerste nacht letterlijk de hele nacht opgezeten met haar. Myrthe recht overeind gehouden want dan kon ze tenminste ademen en dus ook in slaap vallen.
Ze raakte helemaal in paniek als ze niet door dr neusje kan ademen.
Nou heb ik vroeger astma gehad dus ik weet hoe eng het kan zijn als je geen adem kan halen dus ik begrijp zo'n babietje dan wel.

Dr koorts is weg, nu nog dr verkoudheid. We doen lekker rustig aan deze dagen, gaan wel ff naar buiten, frisse neus is goed, maar verder lekker in pyama hangen.

Sterkte allemaal.

Liefs Reneke

heyhey.

stond in de metro ander halve week geleden.
heb je luff al geprobeerd? bij nathalia helpt het wel. ( ik vind het alleen erg stinken) en zout water oplossing.
vind het ook zo zielig als nathalia verkouden is :(
ze is dan net een varkentje, zoals ze dan ademt. echt zielig.
gelukkig verder onschuldig, een verkoudheid.

nou alle baby's beterschap en sterkte voor de ouders

liefs, do

Terug
Bovenaan