Koortslip

<p>Hey!</p><p>Mijn man en ik hebben beiden wel eens een koortslip gehad. Ons dochtertje is nu 5 weken oud en ik zag gisteren dat mijn man een rood plekje op zijn lip heeft. Hij zegt zelf dat hij droge lippen/velletjes had en erop gebeten heeft. Ook geeft hij aan dat het niet voelt als een koortslip. Toch zijn we wel voorzichtig geweest. Nu voel ik mijn lip ook een beetje tintelen, ik zie eigenlijk helemaal niks en denk dat ik mezelf gewoon gek maak en nu overal op let...</p><p> </p><p>maar ik ben toch bezorgd. Wanneer moet ik aan de bel trekken? Vanaf wanneer is een koortslip overdraagbaar aan mijn dochter? Of maak ik me te druk en is er niks aan de hand? </p>
 
Zeker voorzichtig zijn, maar niet overdrijven. Ze krijgt het niet als ze er alleen maar naar kijkt. Even niet knuffelen bij haar hoofd of kusjes geven en goed je handen wassen voordat je haar oppakt. Als je het heel spannend vind, doe dan een mondkapje op.
 
Even zo'n koortslip patch erop doen zodat het in ieder geval niet meer besmettelijk is. En niet kusjes geven en knuffelen. Is erg gevaarlijk. L-lysine tabletten kopen. Die meteen nemen zodra je iets voelt aankomen zodat hij niet doorkomt. 
 
Bedankt voor jullie reacties! Het begint nu toch echt op het gevoel van een koortslip te lijken... ga inderdaad van die patches kopen en mijn kindje goed in de gaten houden. Ze is nog zo jong, vind het maar eng.
 
Heb net in de spiegel gekeken en het begint toch te lijken op een koortslip. What to do? Ik heb inmiddels een koortslipgel bij vriendin gehaald om erop te smeren. Die patches ga ik straks halen. Is het verstandig de HAP te bellen en om advies te vragen?
 
Heb net in de spiegel gekeken en het begint toch te lijken op een koortslip. What to do? Ik heb inmiddels een koortslipgel bij vriendin gehaald om erop te smeren. Die patches ga ik straks halen. Is het verstandig de HAP te bellen en om advies te vragen?
 
Een koortslip is alleen besmettelijk als de blaasjes kapot gaan. Als het je gerust stelt, lekker even advies vragen bij bijvoorbeel de HAP, maar ik zou me niet te veel zorgen maken :)
 
Terug
Bovenaan