Koortslip

Tja wel even opletten inderdaad. Ik heb zelf ook last van koortslippen. Onlangs voor het eerst ons zoontje van 2.5jr aangestoken blijkbaar terwijl onze baby echt totaal niks had. Bij de oudste uitte zich dit door blaasjes overal in de mond en flink ontstoken tandvlees. Geen koorts. Maar eten en drinken deed alles erg fijn, dus hij heeft een paar dagen een dieet van vanille-yoghurt en pijnstillers gehad. De kinderarts gaf aan dat het erg besmettelijk is zolang een kindje deze symptomen heeft. 
Dit is trouwens niet bedoelt om je bang te maken! De eerste 2 jaren heb ik ook zeker koortslippen gehad maar is dus niks gebeurd. Onlangs nu dus voor het eerst, en de baby nog steeds alles ok. De kinderarts gaf ook aan dat niet ieder kind er zo op reageert, sommige krijgen slechts een beetje verhoging en dat was het. Maar ik was mij zelf in ieder geval niet bewust dat dit de symptomen zijn bij een kindje na besmetting. Uiteraard wel altijd geprobeerd mijn kindjes niet te besmetten, maar was dus helaas niet succesvol. 
 
Terug
Bovenaan