Koortslippen

Vraag eens aan je VK of je L-lysinetabletten mag slikken als je zwanger bent. Dat is een aminozuur dat normaal ook in je lichaam voorkomt, maar dan dus in een hogere dosis slikt. Ik weet even niet meer precies waarom het werkt, maar het effect is, dat als je dit slikt zodra je de koortslip op voelt komen (eerste tintelen, gloeiend gevoel, jeuk), je vaak een echte uitbraak voorkomt :)

Ik had in de eerste 18 a 19 weken 3 koortslippen gehad. Nu 22 weken zwanger en moet zeggen dat het nu beter gaat hopen dat dit zo blijft!
L-lysinnetabletten werken heel erg goed. Alleen weten ze er weinig vanaf of het schadelijk is voor de baby. Dit vertelde ze mij in de winkel. Ik neem ze in ieder geval voor de zekerheid maar niet tijdens mijn zwangerschap.
Maar veel vitamines eten en goed slapen en hopen dat het niet terug komt

Heel gekke tip misschien... Haha. Ik had gelezen van de hot kiss, een stick die plaatselijk verhit, waardoor het virus dood gaat. Maar die dingen zijn heel duur, vind ik. Dus ik dacht; verhitten kan ik zelf ook! Wat ik doe als ik er eentje voel opkomen, een beetje water koken, theelepeltje erin en zo heet mogelijk op het plekje houden. Dat doe ik een paar keer achter elkaar en bij mij lijkt het echt te werken! Moet wel direct wanneer je het op voelt komen, maar dat is bij mij over het algemeen wel duidelijk. Heb er zo al meerdere kunnen laten verdwijnen.

Haihai,
Ik heb t zelfde gehad. L-Lysine slik ik buiten zwangerschap om maar mag je niet slikken tijdens een zwangerschap! Bij mij verdwenen ze pas toen ik dagelijks floradix ben gaan nemen (had ze ook elke week) Floradix word meestal voorgeschreven bij ijzertekort maar is ook een enorme weerstandbooster. Baadt het niet, schaadt het niet.. en je mag het sws gebruiken in je zwangerschap! Ik ben er zelf mee gestopt toen ik ook stopte met de borstvoeding.. 
Groetjes!

Terug
Bovenaan