Koortsstuip

<p>Hoi, </p><p>Moet het even van mij afschrijven. <br />Ons zoontje heeft zaterdag een koortsstuip gehad die een kwartier duurde. Hij heeft twee dagen in het ziekenhuis gelegen omdat hij af en toe nog weg zakte. Hij blijft koorts houden en is heel erg verkouden.  Zijn er meer moeders/ vaders waarvan kindjes dit gehad hebben? Zo ja, hoe krijg je het vertrouwen dat het goed blijft gaan? <br />ik kijk nu elk half uur als hij slaapt of het nog goed gaat. </p>
 
mijn zoontje was vorige week ook zo ziek. Gelukkig geen koortsstuip maar wel een rs virus en een oor ontsteking. Ik heb een hele fijne huisarts die mij vertrouwen geeft. Zij nam de klachten uiterst serieus en kregen adviezen en medicatie mee. We hebben een ziekenhuisopname kunnen voorkomen doordat mijn moeder gevoel niet goed zat over de situatie en op tijd heb kunnen handelen. 
Zij gaf mij mee als jij het niet vertrouwd kom gerust langs als jou dat de geruststelling kan geven die jij nodig heb. Ook zei ze dat het goed was dat ik er was want als een moeder iets niet vertrouwd daar meestal ook goed bij zit met haar gevoel. 
Er is genoeg proffesionele hulp, ga naar een huisarts. Je staat er dan niet alleen voor en iemand anders kijkt mee naar de situatie. Zij kunnen je net de juiste adviezen en eventueel ondersteunende medicatie geven om zo weer een paar dagen door te komen. 
 
Hoi, mijn dochter heeft nu al 10 keer een stuip gehad en ze is bijna 3. Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik heel erg bang ben dat ze ziek wordt en haar niet meer naar school durf te brengen, ik doe het wel maar liever niet. Deze week gaat ze naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Bij mij valt het op dat bij ontstekingen in haar oor of keel ze een stuip krijgt, ze had vorige week 39 graden koorts door verkoudheid en geen stuip gehad gelukkig. Ik kan er echt heel erg slecht mee omgaan. 
 
Ik heb er trouwens weinig vertrouwen in dat het goed blijft gaan als ze ziek is.?8@ hou haar extreem in de gaten en ik functioneer gewoon slecht. Als je tien keer je kind zo hebt zien stuipen hakt dat er behoorlijk in. In januari krijg ik emdr trauma therapie om de eerste stuip die de had te verwerken 
 
Ik heb het in februari meegemaakt met mij zoon. Hij was gecorrigeerd pas 3 maanden en ik ben er heel erg van geschrokken. Steeds als ik nu een ambulance hoor dan schrik ik. Ook wanneer hij verhoging of koorts heeft dan ben ik in opperste staat van paraatheid. Ik hoop echt dat mijn angst nog ooit minder zal worden.
 
Terug
Bovenaan