Koortsstuip

Onze zoon wordt in april 4 jaar en heeft inmiddels 3 stuipen en 1 insult gehad. De stuipen duurde allemaal niet langer dan 5 min, het insult duurde een uur. We lopen nog steeds in het ziekenhuis voor controles. In januari gaan zijn amandelen er uit in de hoop dat hij dan minder chronisch verkouden is. 
vanuit het ziekenhuis hebben we instructie om bij verhoging direct spiegel van paracetamol op te bouwen, ook al is nooit bewezen dat paracetamol werkt.
Vertrouwen hebben op jezelf! Het is onschuldig, maar zo naar..
 
Dank je wel voor je reactie. 


jullie hebben het ook te voorduren gehad. 
hopelijk groeit jullie zoontje er ook overheen. 


wij hebben dat advies nu ook gehad van de paracetamol en kleding uitdoen zodat de temperatuur niet kan stijgen. 
 
Jeetje wat heftig en angstig voor jullie! Ik heb het nooit meegemaakt, dus daarover geen tips. Heb wel mijn deel aan psychische klachten gehad, en vanuit dat oogpunt: zoek/vraag hulp via je huisarts. Hoe minder tijd je hoofd krijgt om hier iets heel groots van te maken (ookal was het wel heel heftig), hoe beter!
 
Onze zoon heeft het 1keer gehad toen hij 2 jaar was. De angst heeft er echt wel een poosje ingezeten. Ik vond het fijn om de babyfoon te gebruiken snachts. Gewoon voor mijn idee dat ik hem dan berer kon horen. De keer daarna toen hij ziek was vond ik dat eng en voelde me echt een waakhond. Het gaf mij rust om als ik wakker werd bij hem te kijken. Dat doe ik nog als ik bijvoorbeeld naar het toilet ga snachts. Dat is nu niet nog om te kijken of hij lekker ligt. 
elke keer dat ik zag dat er niets aan de hand was gaf mij meer zekerheid en rust. Ik weet nu ook als hij ziek is dat ik op advies van de ambulance broeders dat hij een hogere dosis paracetamol mag hebben om een stuip voor te blijven. Het scheelt ook dat hij daarna nooit meer echt ziek is geweest. 
sterkte in je angst en strijd!!
 
Verschrikkelijk, onze zoon heeft in oktober zijn eerste koortstuipen gehad. Wij waren daardoor getraumatiseerd. Wat was er gebeurd? Mijn vrouw belde mij dat hij niet meer reageerde en zat te schokken. Advies gegeven snel naar de huisarts te gaan (7min verderop). Daarna is het heel snel gegaan, eerst 1 ambulance toen 2e ambulance. Politie erbij weg afgezet voor de traumahelicopter. Uiteindelijk met spoed naar AMC (onderweg weer een koortsstuip). Daar is die onderzocht en moest worden opgenomen ook voor 2 dagen. Wij zijn door het ziekenhuis erg goed begeleid zowel hoe er in de toekomst mee om te gaan (na 5min spuit geven) als psychische ondersteuning.

Inmiddels is hij alweer de oude en zijn papa en mama erg voorzichtig en houden hem goed in de gaten. Kan helaas geen advies geven hoe er mee om te gaan. Wij zitten met het zelfde ongeveer. 
 
Terug
Bovenaan