Kopen vaders ook kinderkleding?

Beste ouder,

Mijn naam is Falco Thiessen, student Commerciële Economie op de Fontys Hogescholen te Eindhoven. Ik schrijf een afstudeerplan voor een nieuw Nederlands kinderkledingmerk voor kinderen tot 8 jaar.

Ik las in een onderzoek dat vaders ook regelmatig kinderkleding kopen. Mijn vraag is of jullie een idee hebben op welke manier ze dit doen. Gaan ze spontaan naar winkels toe en gaan ze daar kijken of worden ze op een andere manier beïnvloed door bepaalde merken?
 
mijn man koopt nooit kleding voor onze dochter (14 maanden). maar niet omdat hij het niet wilt, maar meer omdat ik meestal met mijn dochter (en hij gaat af en toe mee) de stad in gaat en dan kleren koop voor onze dochter.
hij heeft 1x kleren voor haar gekocht maar dat was een cadeautje toen hij in londen geweest is en dat was een setje kleding van arsenal ;-)
 
Mijn man gaat meestal met de oudste (8 jaar) kleding kopen. Voor de jongste (8 maanden) koop ik zelf meestal kleding.

Groetjes,

Miriam
 
Mijn man koopt nooit kleding voor onze dochters. Oja, toen onze oudste net geboren was heeft hij kleertjes maat 50 bij gehaald.
 
Ik werk toevallig in een babykleding zaak, en als er al vaders binnen komen zonder vrouw, dan hebben ze of vaak precies doorgekregen wat ze moeten kopen in welke maat, of ze vragen hulp en dan kan je ze met alles de deur uit laten lopen waarvan wij zeggen dat het heel leuk is! haha. Heel zelden komt er een vader echt zelf iets uitzoeken.
 
als mijn man de stad even in moet en ik heb wat babykleding nodig dan neemt hij het wel mee, ik moet wel zeggen wat voor maat enzo
maar meestal neemt hij wel leuk spul mee dan,
maar uit zichzelf zou hij nooit wat meenemen voor ons zoontje denk ik
 
Mijn man koopt ook nooit babykleding. Hij gaat sowieso niet vaak de stad in en als hij gaat is het gericht omdat hij iets nodig heeft. Hij gaat er vanuit dat ik kleding voor onze zoon koop. Dat doe ik ook met plezier dus ik vind het wel goed zo. Ik denk dat hij het ook lastig zou vinden omdat hij niet weet wat nodig is of wat mooi staat zegt ie zelf.
 
mijn man koopt wel kleding voor onze kleine maar dan zijn het meestal gympies ( nike, lacoste, e.d. ) en basebal petjes. toch belt hij dan wel eerst over de maten hahaha. ik denk dat het gewoon impulsieve aankopen zijn want echt een winkelaar is het zeker niet. zijn ook altijd wel wat duurdere merken waar hij mee thuiskomt, ben zelf iets praktischer ingesteld en wil eerst nog op het prijskaartjes kijken. vind zijn gezicht wel prachtig wanneer hij weer eens met iets "eigenwijs" voor de kleine thuiskom. alsof hij een schat gevonden heeft hahahaha.
 
Terug
Bovenaan