Kort slapen

Hoe ontdek je verborgen reflux? Ik ben wel al een keer naar een osteopaat geweest en die zag nergens problemen dus daar hoefde ik ook niet meer terug te komen.

Ik heb ook al meerdere malen huilend bij het CJG gezeten, maar die doen net alsof ik een moeder ben doe het allemaal maar zwaar vind en dat ik overdrijf! Dus ook daar heb ik niks aan. Ohja alleen of ik wel zeker weet dat ze moe is? Ze jengelt, wrijft met 2 handen keihard in der ogen, friemelt aan der oor, gaapt meerdere keren, geloof me; ze is echt wel moe!!!

Ze is ondertussen bijna 5 maanden en het lijkt alleen maar erger te worden. Eerst sliep ze 45 minuten, even wakker, en dan weer 45 minuten voor de fles, maar dit 2e slaapje doet ze inmiddels ook niet meer terwijl ze wel moe is. Dus het is nu steeds maar uitzingen tot aan de volgende fles en dan slaapt ze daarna 45 minuten en zo gaat de dag door tot s'avonds dat ze naar bed gaat.

Wat kan een chyropractor hiermee? Als er iets niet goed zit, dan zouden ze dat toch al op het cjg of bij de osteopaat gezien moeten hebben toch?

Jeetje wat balen zeg..

Mijn dochter heeft verborgen reflux. Dit herken je doordat er steeds melk omhoog komt en je ziet je kindje dat steeds weer doorslikken. Nu moet ik zeggen dat mijn dochter een extreem verborgen reflux heeft. De melk blijft omhoog komen tot aan de volgende voeding. Ze spuugt echt heel veel.

Misschien helpt het om het hoofdeinde wat schuin omhoog te zetten van het bedje? Mocht hij/zij wel verborgen reflux hebben, dan zou dit een oorzaak kunnen zijn van het minder goed slapen?

Osteopaat ziet ook een hoop ja en de arts van het CB controleert je kindje ook. Mocht er iets niet goed zitten, denk ik dat zij het ook wel zouden zien.. maar aan de andere kant: het kan nooit kwaad he? Wie weet wordt er wel iets over het hoofd gezien. Er zijn ook kindjes die veel baat hebben bij fysiotherapie, omdat ze toch een voorkeurshouding hebben ontwikkeld bijvoorbeeld, daardoor zijn sommige spieren korter dan anderen en daar hebben ze last van?

Vervelend dat het alleen maar erger lijkt te worden zeg :(

Succes en ik hoop dat je er snel achter komt waardoor het niet lukt.

ik begrijp je frustraties! Die van mij doet namelijk precies hetzelfde. De slaapjes zijn altijd 45/50 min. Wij hebben tot 3 maanden ingebakerd in de paccodoek. Nu zijn we daar sinds een maandje mee gestopt maar het slapen lijkt hier ook slechter te gaan. Wat betreft die 45 min daar heb ik me maar bij neergelegd. Maar ik snap je helemaal je kunt niks meer, niet de deur uit, boodschappen doen alles is lastig.

Alleen probeer ik haar nu in haar eigen bedje te laten slapen maar dat lukt niet :( inslapen kan ze zeker wel zelf want in de box valt ze nu wel in slaap en als ik haar s ochtends nog paar uurtjes bij mij neem wordt ze ook wakker en slaapt ze zelf weer in. Ik heb alles geprobeerd donker, licht, bedje naar de muur, bedje omhoog. Muziekje, strak lakentje niks lijkt te helpen. Ze gaat alleen maar huilen en steeds harder. Dan neem ik haar maar weer mee, leg haar in de box en ze slaapt. Alle tips zijn welkom!

@enjoyzwangerschap                                                 ik heb ook zitten denken aan verborgen reflux. Nu zeg jij ze spuugt veel jouw dochter maar dan is de reflux toch niet verborgen of zie ik dat verkeerd? Heeft ze medicijnen.?

Voor iedereen die het nodig heeft hou moed uiteindelijk worden ze allemaal groot!

Hoi M3lin4,

Het klopt inderdaad wat je zegt. Je hebt verborgen reflux, dan komt er steeds melk omhoog maar spuugt je kindje het niet uit maar slikt het weer door. Doordat het op die manier niet zichtbaar is heet het verborgen reflux. En je hebt reflux, dan spuugt je kindje.

Soms heeft een kindje het allebei, zoals mijn dochter. Dit is overigens heel vaak het geval bij verborgen reflux. Er komt namelijk steeds melk omhoog en het gebeurd bijna niet dat een kindje daarbij nooit spuugt en het alleen maar doorslikt.

In mijn dochters geval is het meer de verborgen reflux variant, want er komt melk omhoog en ze slikt het door. Dit is de hele dag door. Spugen doet ze daarbij ook en dan vaak grote golven, maar dit is maar een paar keer per dag.

90% van de baby's heeft reflux, maar de meeste baby's hebben er geen last van. Het maagklepje sluit namelijk nog niet goed bij baby's en naarmate ze ouder worden, ontwikkelt het lichaam zich steeds meer. Als een baby een mondje melk terug geeft, is dat helemaal niet erg.
Soms is het meer, maar zolang je baby er geen last van heeft (dus niet huilen, het doet niet zeer etc) dan is er niets aan de hand.
Vaak is het ook alleen even na de voeding en daarna is het weer over.

Mijn dochter had er veel pijn aan, veel huilen tot krijsen aan toe en elke keer als er melk omhoog kwam. Zij had dit ook niet alleen net na de voeding, maar de hele dag door. Dan komt er ook zuur bij en de slokdarm raakte geïrriteerd en ze zat tegen een slokdarmontsteking aan. Mijn dochter heeft daarom medicatie gekregen, maagzuurremmers en dit werkt goed. Nu heeft ze nog steeds een ernstige vorm van reflux, maar het doet geen pijn meer.

De meeste baby's zijn er ook vanaf als ze 1 jaar worden. Het wordt ook minder zodra ze vast voedsel krijgen en rechtop kunnen zitten. De zwaartekracht helpt dan mee :)

Ik hoop je zo geholpen te hebben.

Wat bij mijn dochter helpt is in ieder geval alles schuin omhoog leggen waar zij op ligt (de wandelwagen, het bedje, in de box, op het aankleedkussen) en daarnaast natuurlijk de maagzuurremmers. We gaan morgen beginnen met het vaste hapje, ze is nu 4.5  maand op advies van de kinderarts. Wie weet helpt dit ook nog beter.

Groetjes

Dank je voor je uitleg. Wat vervelend allemaal he. Ik twijfel soms zo dan verslikt ze zich weer 4 x in een uur en wil ze niet in de kinderwagen zitten en bij veel gehobbel zet ze het om een krijsen. Maar bij jullie is veel erger en dan denk ik weer dat het bij ons misschien toch wel mee valt.

Nu lijkt het al 2 dagen goed te gaan in de kinderwagen en doet ze zelfs een slaapje hierin.

dan hoor ik haar buikje weer rommelen en denk ik toch aan kraampjes.

Pff ik weet het gewoon af en toe niet meer.

Groetjes

Tja, het is zeker lastig. Mijn dochter is nog maar 4.5 maand dus ik heb het nog niet zo lang, maar de deur uit is hier ook geen eitje. Ze houdt gewoon niet van liggen.. Ondanks dat de reflux geen pijn meer doet, het voelt natuurlijk alsnog ongemakkelijk.

Huilen doet ze dan ook nog steeds wel regelmatig, ook al is het al een stuk minder dan de eerste 3 maanden. Ik voel me vaak opgelaten als ik dan met een huilend kind door de winkels of straten loop. Aan de andere kant: nou en! Baby's huilen.. Of het nu veel of weinig is, het hoort er nou eenmaal bij.. Toch vind ik het niet makkelijk om het los te laten hoor.. Het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan.

Als ik jouw verhaal zo lees lijkt het er ook op dat je kindje niet graag ligt en het liefste wil zitten, verslikken, onrustig slapen, bij gehobbel huilen... Klinkt alsof ze toch wel ergens last van heeft. Slikt je kindje ook veel? Spuugt ze? Misschien kun je er eens op letten of er melk omhoog komt bij haar en of dat zeer doet?

Rommelend buikje; ik weet niet hoe oud jouw kindje is? Maar dat had mijn dochter ook en dan daarbij steeds huilen. Nu heeft zij ook een koemelkallergie. Dit is middels provocatietesten bewezen. Nu we dus medicatie gebruiken voor de reflux en Pepti, is het een heel blij meisje.

Misschien kun je ook eens opletten wanneer ze een rommelend buikje heeft. Is dit plusminus een half uur na de voeding? Dan heeft het vaak met de voeding te maken. Ik wil niet zeggen dan ook een KMA, maar het zou kunnen?

Succes :)

Terug
Bovenaan