Je cyclus is netjes en de luteale fase in mijn optiek niet zo kort dat je hierdoor niet zwanger zou kunnen worden. Nieuwe cyclus start zodra je menstruatie doorbreekt.

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga deze maand een profesterontest doen om te kijken of dat misschien te laag is. Het scheelt wel dat wanneer ik de dagen dat ik licht bloedverlies heb voor het écht doorbreken van mijn menstruatie niet mee tel de luteale fase ietsje langer is, maar alsnog niet de gemiddelde 14 dagen.
Heb je die test nog gedaan?

Ik heb toevallig vandaag bloed laten prikken. Hopelijk zsm uitslag.
Ik ben benieuwd! Maar zou sowieso een doorverwijzing vragen als je nog niet bij een fertiliteitsarts bent geweest.

Een innesteling duurt gemiddeld 8-12 dagen en als je na 7 dagen net als mij ongesteld wordt heeft je lichaam geen kans om zwanger te worden.. dus echt een te korte luteale fase.

Met medicijnen kunnen ze proberen de voorkant van je cyclus te verbeteren. Waardoor je BMS ook dikker zou worden/blijven en dat heb je nodig om zwanger te worden.

Ze weten na 150 jaar onderzoek niet wat de oorzaak is waarom vrouwen zo snel ongesteld worden na een ovulatie (zegt mijn arts).

Ik wil inderdaad graag een verwijzing! Het lastige is dat ik vaak 3 a 4 dagen voor mijn menstruatie doorzet al licht bloedverlies heb. Dat maakt mijn luteale fase wel iets langer, 9 a 10 dagen. Tegelijkertijd vraag ik mij af wat dat lichte bloedverlies veroorzaakt.
De uitslag heb ik nog niet maar ik verwacht dat er een lage progesteron waarde uit zal komen.

Ik heb vorig jaar een keer hetzelfde gehad, 5 dagen licht bloedverlies en daarna een positieve zwangerschapstest. Dag erna begon m'n menstruatie dus het is super verwarrend...

Terug
Bovenaan