Korte luteale fase

MagicOne

New member
Hi,

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met een korte luteale fase van 6/7 dagen?

Mijn arts vindt dit normaal, maar online lees ik andere berichten. Heb het idee dat er op zo’n korte termijn ook geen innesteling kan plaatsvinden...

Wij zijn onder behandeling van een fertiliteitarts, want ik heb van mijzelf geen eisprong. Maar ik vind het heel vreemd dat ik zo snel weer menstrueer. Lees dat je met ustrogan het kan verlengen zodat er genoeg tijd is voor een innesteling. Maar goed ze doet er niks mee, met het feit dat dit zo kort is..

Vorige maand was het 8/9 dagen na ovulatie.

Iemand bekend met iets soortgelijks?

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier wel ervaring mee en aardig wat onderzoek naar gedaan. In mijn geval was het zo dat ik rond dag 8 of 9 DPO last kreeg van spotting en dan ergens dag 12,13 of 14 serieuze menstruatie.

De meningen zijn nogal verdeeld onder de artsen over wat nou precies een te korte luteale fase is. Sommigen zeggen minder dan 12 dagen, sommigen zeggen minder dan 9 dagen.
Er zijn onderzoeken gedaan naar de invloed op de vruchtbaarheid. Voor vrouwen met een kortere luteale fase gold dat ze in de eerste maanden van proberen lastiger zwanger werden tov vrouwen met een ‘normale’ luteale fase, maar dat er geen verschil was tussen deze twee groepen na een jaar.

Wat je kunt overwegen is een supplement met Vitex Agnus Castus gebruiken. Ik heb zelf Femme gebruikt van Vita. Grappig genoeg was ik meteen die maand zwanger maar grote kans dat dat toeval was. Wij waren toen 8 maanden aan het proberen.

Ik heb die maand vanaf mijn ovulatie ook progesterall crème gesmeerd 2x per dag. Dat is bio identieke progesteron. Op papier zou dat niet sterk genoeg moeten zijn en van het gebruik van Utrogestan bestaat ook geen overtuigend bewijs. Sommige gynaecologen geloven er niet in. Maar het zou het baarmoederslijmvlies iets beter in stand kunnen houden. Ik vond het wel het proberen waard, maar ik claim niet dat ik hierdoor zwanger ben geraaakt. Het kan puur toeval zijn geweest.
 
Terug
Bovenaan