korte melk vraag

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik heb een kort vraagje over gewone melk. Marissa drinkt nu gewone melk overdag. Ze krijgt halfvolle melk want dat het CB gezegd. Maar nu was ik hier op de site aan het kijken en daar staat: je kind is nu 1 jaar en mag volle melk gaan drinken.
Wat is het nou? Volle- of halfvolle melk?

groetjes Linda

Hoi Linda,

Bas drinkt gewoon half volle melk.
Ik weet dat er situaties waarin geadviseerd wordt om volle melk te geven, maar volgens mij is halfvolle gewoon prima.

Groetjes, Karin

Hoi,

volgens mij wordt er in nederland over het algemeen halfvolle melk geadviseerd. Hier is dat volle melk. Omdat Alice niet echt dik is, eerder dun vind ik dat ook wel goed. Was ze wat dikker dan ging ik haar denk ik halfvolle geven.

Groetjes Alberdien

hoi linda,

roan drinkt ook half volle melk vanaf een jaar,
eigenlijk omdat wij zelf ook half volle melk drinken...
maar onder de middag niet want hij vind het niet lekker op de een
of andere manier, in zijn pap en s'avonds warm drinkt hij
het wel...

groetjes mascha

hier ook gewoon half volle melk hoor

heeft het cb ook gewoon gezegt

groetjes moekje

Hoi,

Het cb heeft mij gewoon gezegd dat ze vanaf 1 jaar gewone melk mocht drinken. En welke is me niet verteld. Maar aangezien ik volle melk te dik vind en magere melk net water, drinken we halfvolle melk en Feline dus ook.

groetjes Maris

Hoi Linda

volgens ons consultatieburo mag het beide.
Praktisch gezien geven wij halfvolle melk, omdat we dat hier allemaal drinken in huis, dus is makkelijker pakken inslaan ;-)
Kindjes van deze leeftijd hoeven nog niet aan de ''lijn'' dus om die reden mag je best ook volle melk geven lijkt me. Als het maar niet teveel is per dag.

Hoi Linda,

Hier ook vanaf 1 jaar half volle melk MAAR: ons is ook geadviseerd om iedere ochtend 5 druppeltjes vitamine D van Davitamon in haar melk te doen. Ze zeiden dat dit heel belangrijk is.

Groetjes Babybelle

Terug
Bovenaan