<p>Mijn kleine meid van ruim 4 maanden doet overdag eigenlijk alleen maar korte slaapjes van 45 minuten. Dit is vanaf dat ze sochtends wakker wordt tot de laatste avondvoeding. Snachts slaapt ze wel door (22.30-23.00 tot 8.00)</p><p>Ik geef borstvoeding en ik voed haar na haar slaapje. Ik hou de maximale wakkertijd aan van 1,5 uur. </p><p>Ik lees overal dat baby's op deze leeftijd al op 3 slaapjes per dag zitten en ze savonds rond 20.00 in bed worden gelegd en dan dus al gaan slapen. Als ik haar om 20.00 in bed leg is ze na 45 minuten weer wakker. </p><p>Het gekke is dat ze bij de oppas wel langer achter elkaar slaapt, ook voordat ze daar haar eerste flesje krijgt. Thuis slaapt ze alleen langer als ze echt moe is, bijv na het zwemmen.</p><p>Mijn vraag is eigenlijk , wordt dit vanzelf anders naarmate ze ouder wordt? Vind het niet erg dat ze korte slaapjes doet hoor, maar een keer wat langer is wel fijn. Dan kan ik ook nog wat in huis doen. Ze is wel altijd vrolijk als ze wakker is. </p>