Korte slaapjes overdag

<p>Mijn kleine meid van ruim 4 maanden doet overdag eigenlijk alleen maar korte slaapjes van 45 minuten.  Dit is vanaf dat ze sochtends wakker wordt tot de laatste avondvoeding. Snachts slaapt ze wel door (22.30-23.00 tot 8.00)</p><p>Ik geef borstvoeding en ik voed haar na haar slaapje. Ik hou de maximale wakkertijd aan van 1,5 uur.  </p><p>Ik lees overal dat baby's op deze leeftijd al op 3 slaapjes per dag zitten en ze savonds rond 20.00 in bed worden gelegd en dan dus al gaan slapen. Als ik haar om 20.00 in bed leg is ze na 45 minuten weer wakker. </p><p>Het gekke is dat ze bij de oppas wel langer achter elkaar slaapt, ook voordat ze daar haar eerste flesje krijgt. Thuis slaapt ze alleen langer als ze echt moe is, bijv na het zwemmen.</p><p>Mijn vraag is eigenlijk , wordt dit vanzelf anders naarmate ze ouder wordt? Vind het niet erg dat ze korte slaapjes doet hoor, maar een keer wat langer is wel fijn. Dan kan ik ook nog wat in huis doen. Ze is wel altijd vrolijk als ze wakker is. </p>

Niet alle babys slapen  de klok rond  op deze leeftijd maar net de behoefte van het kindje
Mijn kindje is 4.5 maand en slaapt ook van 11 tot 8 meestal. En dan een fles en daarna nog 2 uurtjes meestal en smiddags tot aan zn laatste fles ook maar hele korte slaapjes.
Hij is verder gewoon vrolijk dus dit zal wel genoeg voor hem zijn aan slaapjes.
Het ene kindje slaapt meer als het ander
Als ze dadelijk echt de hapjes eten ga je zien dat je een fles kan laten vallen en dat ze  wel in een keer gaan doorslapen  van 8 tot 8 bijvoorbeeld  werd mij verteld bij het CB   
Nu geef jij borstvoeding en mag je pas met 6 maanden beginnen  geloof  ik met hapjes maar het is heel normaal dat een baby van 4 maanden nog niet de klok rond slaapt hoor dat komt vanzelf  ?

Hoi Annnee,

Een slaapcyclus van een baby is ongeveer 45 minuten. Het klopt dat ze daarna weer wakker worden.

Als zij na haar slaapje wakker wordt en je laat haar liggen wat doet ze dan? Onze dochter wordt ook wakker na 45 minuten en ik laat haar dan in bed liggen. 90% van de keren valt ze na 5/10/15 minuten weer in slaap voor haar volgende dutje.

Ze is nu 20 weken en slaapt nog zon 2/2,5 uur na elke voeding. Wanneer ze in haar ogen begint te wrijven etc leg ik haar meteen op bed. Als ik hier mee te laat ben dan wordt ze best vervelend haha.

Als ze wakker is na die 45 minuten dan is ze wel echt wakker.  Kan haar zien op de camera en als ik haar laat liggen dan gaat ze spelen met dr tutteldoek. Maar ze valt niet meer in slaap. Wacht meestal ook wel 10 - 15 minuten voordat ik erheen ga, zodat ze ook leert dat ik niet meteen er ben als ze wakker is. 
Als ze wel heel moe is zie ik haar na 45 minuten een beetje bewegen en dan slaapt ze verder. Haar ogen gaan dan ook niet open. 

Haha ja dat spelen is dan mooi om te zien he.
Onze dochter begint aan haar deken te trekken zie ik dan.
Soms slaapt ze ook pas weer na 20 minuten maar langer laat ik haar niet liggen. Dan vind ik het 'zielig' worden.

Ik denk dan echt dat ze genoeg heeft aan die slaapjes. Ze is ook niet tussendoor in haar ogen aan het wrijven, handje op hoofd of omhoog als ze ligt?

Nee dat doet ze niet en ze is gewoon een lekkere vrolijke meid tussen de slaapjes door. Tuurlijk heeft ze ook wel eens haar huil moment maar dat hoort erbij.
Vind het ook niet erg hoor dat ze genoeg heeft aan korte slaapjes thuis. Maar dan vind ik het wel apart dat ze bij anderen langer slaapt. Of heeft dat dan weer te maken met dat ik er niet ben? Dat heb ik wel eens ergens gelezen. 

Dat was bij ons ook zo. Thuis 45min en bij de oppas rustig 2uur. Tot 7 maanden ging ze nog 4x slapen op een dag. 1 slaapcylus is 45min dus niet gek dat ze wakker word. 
Het is beter geworden dus dat zal bij jullie ook vanzelf wel veranderen.

Het komt inderdaad vanzelf ben ik gisteravond achter gekomen. Had haar rond 20.00 op bed gelegd en nu bleef ze wel slapen en moest ik haar zelfs wakker maken voor de laatste voeding om 22.30. Toch mooi om te zien dat een baby haar eigen ritme heeft. 

Terug
Bovenaan