Kosten psz???

Ik heb onlangs het inschrijfformulier van de psz binnen gekregen en ik vind het eigenlijk best duur.
Roos heeft er ook opgezeten maar heb toen niet echt bewust over de prijs nagedacht, maar ik vind  â‚¬48,20 per maand voor 2 dagdelen best veel.
Ik kan me herrinneren dat er ook enorme prijsverschillen  bij de kdv-en.
Dus vandaar dat ik me afvraag wat jullie voor de psz gaan betalen?

groetjes  Daniëlle.    

hoi

ik vind het een koopie omdat wij twee verdieners zijn mogen wij voor de psz rond de 70 euro per maand betlaen voor 2 dagdelen
zit er dus ook hard over te denken of ik het niet beter bij een kdv kan doen

saskia

Bij ons kost het € 6,70 per dagdeel, dus 1 ochtend in de week. Komt dus ongeveer op € 53,60 per maand. Dit komt omdat onze psz bestaat uit 50% gemeentegeld en 50% uit de ouderbijdrage. Best veel geld hoor. Voor het kdv betaalden we € 14,- per maand voor 2 hele dagen.

Groetjes,
Nelly.

als ik het goed heb betalen wij 35 euro in de maand voor twee dagdelen (was bij Nick zo) en het maakt hier niet uit of je 1 of 2 verdiener bent.

Liefs sandra

Toen wij nog bij elkaar waren, betaalden we voor Merijn € 47,00 in de maand voor 2 dagdelen. Nu ik alleenstaande mama ben betaal ik nog maar € 29,75. Hier is het sowieso dus inkomensafhankelijk. Die € 47,00 was toen het hoogste bedrag.

Groetjes Fonske.

Hier, in de gemeente Groningen, betaal je naar inkomen. Er zijn 11 tariefgroepen vastgesteld. De laagste inkomens betalen 0.75 euro per dagdeel, de hoogste 8.95.

Ik vind het verschil erg groot, en als je nagaat dat een psz eigenlijk voorbereiding is op (verplicht) onderwijs, vind ik het ook eigenlijk best vreemd.
Wij zullen waarschijnlijk in de hoogste groep vallen, dus dan gaan we voor 2 dagdelen per week zo'n 80 euro per maand betalen. Altijd nog goedkoper dan een kdv, dat kost ons 250 euro in de maand, voor 1 hele dag.

Ik zat me laatst wel te ergeren aan een moeder op de psz (inloopochtend). Zij zit in de bijstand en had niet zoveel zin om te gaan werken omdat ze dan voor alles meer moest betalen (huur -geen huursubsidie meer), psz enz.). Daar kan ik wel flink van balen, want dat wij in (waarschijnlijk) de hoogste tariefgroep vallen, hebben we wel te danken aan het keiharde werken van Julian's vader. Als ondernemer is hij amper vrij. Indirect betalen wij dus eigenlijk de kosten van de psz van die moeder die het wel goed vind zo. En het is niet zo dat je als ondernemer niet bijdraagt aan de maatschappij (sprak ze cynisch). Ik word soms bijna beroerd als ik de bedragen voor omzetbelasting, inkomensbelasting etc. hoor.

Maar goed, ik ben blij dat de psz bij ons wel toegankelijk is voor alle kindjes, want die mogen natuurlijk niet de dupe worden van de houding van de ouders.

Ellen mv Julian

Hoi Ellen, wij zitten ook in de hoogste tariefgroep, dus ook het volle pond. Maar over het kdv wilde ik nog even een tip geven. Jij vertelde dat je 250 euro kwijt bent per maand. Is jou bekend (en de andere dames ook misschien) dat je bij de belastingdienst kinderopvangtoeslag aan kan vragen?
Je moet even op www.belastingdienst.nl in het zoek-venster 'kinderopvang'  typen. Dan kun je een berekening erop los laten hoeveel toeslag je krijgt. Ik geloof dat wij dan iets van 165 euro per maand zouden krijgen. Dan nog is  een psz  voor ons net iets goedkoper dan een kdv, maar misschien met een ander inkomen dat het andersom voordeliger is.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan