Kosten psz???

Toch is het mogelijk dat je maar heel weinig moet betalen  voor kinderopvang.
En dat je dus heel veel terug krijgt van de belastingdienst...
Het hangt niet alleen maar af van inkomsten van 2 partners, maar ook of je een studie volgt,  en als je geen partner hebt, krijg je volgens mij ook heel veel terug.

Peuterspeelzaal is wel een hele goede voorbereiding op verplicht onderwijs, maar niet verplicht in Nederland. Je kunt er ook voor kiezen om je kinderen tot 4 jaar thuis te hebben en er zelf voor te zorgen.
Een andere kant is, dat veel ouders beiden moeten werken om rond te kunnen komen en dat is eigenlijk ook wel gek...
En omdat je beiden moet werken, moet je weer opvang hebben (kdv-gastouder-psz).
Ik vind het altijd maar vreemd in Nederland, zulke dingen.

En wat je allemaal niet aan papieren moet invullen om iets te krijgen. En elke verandering moet je dan weer doorgeven. Soms om gek van te worden, vind ik...

Wij zijn vorige week naar de psz geweest om te kijken en voor 2 dagdelen betalen wij dan 60 euro(59 euro nog wat...)
Wij zijn ook 2 verdieners en we vallen ook in de hoogste groep.
Ook hier in Hoogezand inkomen afhankelijk.

liefs jen en mike

Wij zouden hier voor 2 dagdelen ook zo'n € 70,- per maand moeten betalen. Ze leert dan wel buurtgenootjes kennen en daar heeft ze natuurlijk profijt van als ze echt naar school gaat. Maar duur is het wel, zeker aangezien het nog geen 3 uurtjes zijn zo'n dagdeel...

Voor 4 dagdelen kinderopvang (2 volle dagen!) betaal ik nu € 100,- per maand en die dagen zijn voor ons beide echte werkdagen, dus die blijven voorlopig staan. Dan zou de peuterspeelzaal extra worden......Moeten er toch nog maar eens over nadenken.....

Terug
Bovenaan