kouwe handjes!

hey.

ook mijn kleintje heeft veel last van koude handjes.
dit is helemaal niet erg.
ik heb ook altijd koude hande. t mag in de krant als die warm zijn hihihi zelfs hoog zomer heb ik koude handen. ook al vanaf mn geboorte.
zolang het rompje en de voetjes maar warm zijn, dan is het goed.
dus idd een slaapzakje.

maak je dus maar geen zrgen.

liefs, do

Hallo moeders,

Het is inderdaad niet erg dat baby's koude handjes, voetjes of een koud neusje hebben.
Tenzij ze er zelf last van hebben natuurlijk. Mijn dochter van 3,5 wk begint te huilen als ze haar sokjes uit heeft geschopt...

Maar de handen, voeten zitten aan het uiteinde van de armen en benen. Als het dus koud is zorgen de hersenen dat het bloed zo dicht mogelijk bij het hart en de hersenen blijft. De handjes en voetjes en ook de neus zijn dan als eerste de klos en krijgen minder bloed, waardoor ze sneller koud zijn. Daarnaast zijn de bloedvaten erg klein op die plekken en is het bloed snel afgekoeld.
Aan de andere kant zorgen de handjes en voetjes én het hoofdje ervoor dat overtollige warmte wordt afgevoerd. Als baby's dus warme handjes en voetjes hebben, met name klam, dan hebben ze het dus te warm.

Dus, maak je er maar geen zorgen om. Het kan absoluut geen kwaad.

Goedenavond,

Mijn dochter heeft ook regelmatig van koude handjes. In het begin heb ik me daar zorgen over gemaakt maar van de kraamverzorgster heb ik begrepend dat dit heel normaal is.

Groet,
Isha

Hallo dames,

Mijn dochter Isabelle van 6 weken oud heeft net als haar moeder bijna altijd koude voeten, handen en een koude neus!

Alleen 's nachts heeft ze warme voeten en heel soms overdag.

En het kan absoluut geen kwaad, het zijn uiteinden van je lichaam en die worden minder snel voorzien van bloed.

Dus helaas moeten de dames die borstvoeding geven zich voor het voeden goed voorbereiden op de koude handen

Succes allemaal.

Liefs Monica, trotse mama van Isabelle (05-04-2008)

Terug
Bovenaan