Kraambed slaapt niet lekker

Hoi hoi,
Ik ben nu 36 weken en heb netjes het bed opgemaakt zoals volgens het kraampakket moet. Maar dat slaapt dus echt verschrikkelijk! XD
Het plastic kraakt en blijft niet goed liggen, en ik heb ook het idee dat ik een stuk meer plak 's nachts omdat het matras niet meer kan ademen.
Moet ik de komende 6 weken zo gaan slapen? Heeft iemand een idee hoe ik dat anders kan oplossen? Ik dacht zelf aan gewoon op een paar handdoeken slapen en eventueel met kraamverband in slapen, of krijg ik daar heel erg spijt van?
(Voor die 10% kans dat mn water als eerste zal breken vind ik dit wel veel gedoe eigenlijk...)
Liefs!
 
Het is zeker gedoe. Ik heb het uiteindelijk pas bij 39 weken gedaan en de kleine is bij mij gehaald bij 42 weken in het ziekenhuis. Nooit nodig gehad dus. Ik had trouwens bij de ikea een onderleggertje gehaald die ze daar hebben voor plassen kinderbedjes. Ideaal. Dat plastic ding in het kraampakket heb ik na een half uur al verwijderd van m'n bed ;)
 
Ik haalde het na 1 dag weg bij mijn eerste. Afschuwelijk. Is zeker bedacht door een man of een vrouw die niet zwanger is geweest ? Bij Ikea hebben ze een waterdichte molton. Slaapt prima! Uiteindelijk trouwens bij beide bevallingen niet nodig geweest. Succes nog even!
 
Dat plastic is verschrikkelijk hè!
Ik zelf heb van de ikea een matrasbeschermer onder mn hoeslaken gelegd,gewoon een van de kinder afdeling die hadden we nog in huis..kraakt ook wel wat maar niet zo erg als plastic. Enige was daarbij dat hij soms opschoof aangezien ik niet echt stil bleef liggen,dus elke ochtend weer even recht leggen..
Achteraf gezien was het niet nodig geweest aangezien mn vliezen pas gebroken zijn in het ziekenhuis haha
Succes met de laatste loodjes! En misschien komt er nog een heel briljante tip..
 
Ik heb uiteindelijk een waterdichte matrashoes (net als je normale molton) besteld. Ademt nog steeds iets minder maar voelt wel als normaal badstof beddengoed. Geen gekraak en dat plastic ding dat steeds verschoof! Kostte 35 euro, maar was het me wel waard. Komt vast nog wel eens van pas.
Waar ik mijn bed uitstapte heb ik op de grond een dik badlaken gelegd. Wij hebben kieren in de houtenverdiepingsvloer, dus daar wilde ik geen lekkend vocht. 
Verder alles bewaard voor een evt thuisbevalling. Stond keurig in een doos op de slaapkamer klaar.
Voor de bevalling bleek het niet nodig, maar na de bevalling was ik er wel blij mee. Ik bloedde veel en zo'n kraammatje was niet handig onder mn billen te houden als ik mn bed uit klom. Wat omdat de kraamhulp rugpijn had moest mn voldoende hoge boxpring alsnog op pijlers grr grr. Ik kon de eerste maand enkel op mn zij voeden, en met het lekken en spugen was het ook daar weer handig voor. 
 
Ja de tip! GRUSNARV van IKEA, ik vond die dus niet zweten en het een waterdichte matras beschermer. Heb hem er uiteindelijk altijd gewoon op laten liggen sindsdien.Oh en bewaar die matras beschermer doeken (kraammatjes) uit je kraampakket, die zijn perfect op het aankleedkussen de eerste weken, zacht en waterdicht omdat er dan nogal vaak wat ongelukjes gebeuren:)
 
Ik heb het nooit gedaan, bij beide kindjes niet. Bij de oudste braken de vliezen wel in de nacht met precies 40.0 weken, maar het was geen vloedgolf. Dus toen direct het zeil etc erop gelegd en 12 uur later was ze geboren.

De kans dat midden in de nacht zomaar uit het niets je vliezen breken en je bed zeiknat is, is zo klein. Veel bevallingen beginnen gewoon overdag en/of met weeën, dus dan ben je vroeg genoeg om het zeil erop te leggen. Ik zou echt niet 4 tot 6 weken lang op zo'n zeiltje slapen terwijl de kans dus helemaal niet groot is dat in één keer je bed zeiknat is.
 
Ik was zeker wel blij met mn waterdichte molton, want hier begon het dus wel met gebroken vliezen midden in de nacht ? anders had ik denk ik een nieuw matras kunnen kopen. Waterdichte molton is dus een aanrader. Merk je verder ook niks van tijdens het slapen 
 
Terug
Bovenaan