kraambedankjes

Hoi,

Kraambedankjes zijn kleinigheidjes die je weggeeft aan je kraamvisite,
als dank dat ze zijn gekomen. Net zoals je bij een huwelijk doet. Vaak
is het iets persoonlijk, met de naam van de baby en geboortedatum.

Steeds meer en meer mensen doen dat. En niet iedereen voelt zich lekker
om na de bevalling muffins met muscetzaad te gaan bakken enzo. En
steeds meer vrouwen vinden het leuk om iets origineels weg te geven.

Maar kijk maar op de site, daar staan voorbeelden. Wel grappig dat je dat niet weet.

Ikzelf heb bijna niemand beschuit met muisjes aangeboden, ik heb hier
geen familie of vrienden die me handje konden helpen en mijn man moest
werken. Dat vond ik niet erg leuk. Je kunt beschuit ook niet van
tevoren klaarmaken want dan wordt het zacht. Dus ik vond het niet leuk
om niets weg te kunnen geven. Zoveel geschenkjes ontvangen en je kunt
niets terugdoen.

Maar dit is heel persoonlijk natuurlijk.

Zo, hierbij je vraag beantwoord.

Groetjes

Jo

Vind ze wel door hoor als ik eerlijk ben.
Wij hadden 80 kaartjes, stel je voor dat je dan ook per kaartje 1 cadeautje rekent........poeh, best een bedrag.
Maar het is natuurlijk ieder voor zich.

Enne.....ik denk dat iedereen het toch wel begrijpt dat je weinig kan serveren als kraamvrouw, daar is vast wel begrip voor. Hoef je je echt niet schuldig om te voelen.

Groetjes Mosy

Ik heb er ook over zitten denken om mensen wat te geven maar heb er uiteindelijk voor gekozen dat niet te doen.
Er is de eerste week een kraamhulp aanwezig die beschuitjes kan serveren dus ik kan lekker blijven zitten. Ik verwacht de eerste week ook alleen maar familie. Nou die weten hier de weg wel in huis!! En muffins bakken, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wij versturen 50 kaarten en ik zie een kaartje als aankondiging van een geboorte. Niet per sé een uitnodiging om langs te komen. Leuk natuurlijk maar men moet zich niet verplicht voelen om langs te komen. Als men dat leuk vind moeten ze dat zeker doen maar een kaartje sturen is ook prima. Omdat een bezoekje niet verplicht is, zie ik ook niet in dat er iets tegenover moet staan. Als iemand bij je op de koffie komt geef je hem/haar toch ook geen bedankje mee? En als men een cadeautje meeneemt is dat natuurlijk leuk maar dat hoeft ook niet per sé.
Ik vind de bedankjes ook erg duur en vaak zijn het prulletjes. Ik zie niet in wie ik daar een plezier mee zou doen. Ik heb echt het idee dat die dingen vaak in de prullenbak verdwijnen en dat vind ik zonde van mijn geld. Daarom hebben wij ervoor gekozen om het niet te doen. Misschien krenterig Hollands maar zo denken wij erover. Bij de meeste mensen zijn we al meerdere keren op kraamvisite geweest dus nu zijn wij aan de beurt!

Jinny
(40+1)

Ik kom zelf uit Limburg en daar is het heel normaal om kraambedankjes te geven. Het was mij wel al opgevallen toen ik zwanger was en we het erover hadden op het forum dat in andere delen van het land dit niet gewoon was. Ik had zelf wat in elkaar gefrutseld tijdens mijn zwangerschapsverlof, was best leuk.

Ik ben een heel stuk wijzer. Er gaat een wereld voor me open. Ik wist echt niet van het bestaan van die kraamkadootjes af. Maar ik kom ook van de andere kant van het land; Friesland. Daar is dit niet gebruikelijk. Ik vind het heel erg grappig om die cultuurverschillentjes in zo'n klein landje als Nederland te ontdekken. Ik heb zelf 4 jaar in Limburg gewoond, maar dit verschil kende ik niet.

Maar bij ons zal het bezoek geen kadootje, maar wel een  (wellicht zelf gesmeerde) beschuitje met muisjes krijgen.

Groetjes
greet

Hallo
Nou idd in het zuiden van het land doen veel mensen kraamcadeautjes geven.
Het is een echt gebruik van België. Daar geven ze geen beschuit met muisjes.
Je hebt zo veel keus en je kan ze zelf maken.
Mijn zus had van een paar badlakens zelf slabbertjes gemaakt in het klein en dan en soort van zakje voorop genaaid en daarin zaten doopsuiker of bruidsuiker en dat is echt niet duur. Ik heb ook even gekeken op de site maar vond ook sommige dingen duur. Ik ben nu zelf voor de kindjes die bij ons op kraambezoek komen. bakerkindjes aan het maken van smartiedoosjes. Het ziet er echt heel leuk uit. Voor de volwassenen moet ik nog even nadenken wat ik ga maken. heb nog geen echt leuk idee gevonden.
Groetjes
mamadaan

Terug
Bovenaan