kraambedankjes

Hallo,
Ik kom uit Belgïe en bij ons is het de normaalste zaak van de wereld dat er iets gegeven wordt. Meestal zijn het suikerbonen (chocolade in een suikerjasje)  in een orginele verpakking. Ik zelf heb bij mijn eerste ook kleine flesjes met fruitjenever gegeven, echt wel schattig. Wat ook veel gedaan wordt is flesjes bier maar dan met als etiket het geboortekaartje of iets dergelijks. Wat ook leuk is is een ijsje maken van spekjes (hoorntje en dan verschillende spekjes als bolletjes) De kindjes vinden dit reuze. meestal wordt er iets gemaakt voor de 'grote mensen' en iets voor de kinderen. Vaker zie je ook dat er iets extra is voor de mannen (zoals sterke drank)
Bij ons zijn er ook speciale winkels die enkel dit soort spulletjes verkopen dus de keuze is enorm. Je kan het ook zo duur maken als je wilt. Het is wel plezant.
groetjes,
Kirsten

Hoi
Ik ben ze momenteel zelf aan het maken, mijn kaartjes ( ook zelfgemaakt) zijn al af op de binnenkant na dan. Ik hoef straks als het er is alleen iemand langs de winkel te sturen voor de juiste kleur dingetjes ( ik denk van die snoephartjes) om erin te doen maar de rest staat al bijna klaar in de kleuren van het kaartje.
Maar ik heb er niet zoveel als het aantal kaartjes hoor, want een deel zal toch niet komen omdat het ver weg woont en het gaat mij om de eerste week de mensen en die die geholpen hebben bij de bevalling enzo. verder krijgen ze ook een beschuit met muisjes hoor.
ik vond het namenlijk ook erg duur om het te kopen en nu ben ik bezig en heb ik een leuk goedkoop dingetje.
Groetjes TIna

Hallo...
Kraambedankjes, vind ik erg leuk, maar vond ze ook zo duur. Ben toen naar de zeeman gegaan en heb daar hele leuke kleine potjes met kaarsjes gekocht. (omdat ik niet wist wat het werd, heb ik expres geen blauwe of roze genomen) De gele, groene en  oranje heb ik in het cellefoon ingepakt, strik er omheen. Kaartjes had ik al uitgeprint met naam en de maand wanneer de baby kwam. Zo hoefde alleen manlief dit nog te bevestigen... Iedereen vond dit leuk en zie ze overal nog regelmatig staan.

Niet duur en toch erg leuk

Mniek31

Terug
Bovenaan