Kraambezoek met koortslip: hoe reageer je?

<p>hoi allemaal,</p><p>ik kreeg vandaag kraambezoek en zag bij binnenkomst dat m’n vriendin een vette koortslip had. Gelukkig had ik de kleine op bed maar ik reageerde er wel op en dat schoot bij haar in het verkeerde keelgat. We hadden het er later over en ik gaf aan dat ik m’n dochter niet naar beneden zou brengen omdat ik liever geen risico wil lopen. Mijn kraamhulp heeft me ingelicht hierover en over de risico’s, ze zei dat ik er goed op moest letten en noemde de gevaren ervan op. M’n vriendin gaf vervolgens teleurgesteld aan dat ze na haar kopje thee zou vertrekken en dat deed ze ook. Ik was in de keuken en hoorde de meiden het erover hebben en dat ze vonden dat ik te overdreven had gereageerd en dat ze dit voor het eerst hoorden.</p><p>Hoe gaan jullie hier eigenlijk mee om? </p>
 
Ik vind het niet kunnen om op kraambezoek te komen als je een koortslip hebt. Wist je vriendin dat de baby veel gevaar loopt hierdoor? Belachelijk dat er raar op gereageerd wordt.
 
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het raar vind.
Nou, ze vertelde dat al haar kinderen het hadden overleefd en verder gezond waren. Ik probeerde uit te leggen dat het dan niet geldt ivm de antistoffen die je dan aanmaakt maar ze keken me aan alsof ik debiel was dus ik stopte maar.
 
 
Het is super gevaarlijk!! Misschien kan je die vriendin een link sturen van een internet site waar de gevaren opstaan.. misschien begrijpt ze dan jouw reactie.. heeft se zelf geen kinderen?
 
Hier zou diegene niet eens binnenkomen, wil geen enkel risico lopen. Dus nee, vind jouw reactie echt niet overdreven! Eerder die van hun, en dat ze daar nog nooit van hebben gehoord! 
 
Terug
Bovenaan