Kraambezoek

Als mensen 's avonds blijven plakken, dan vertrek jij gewoon op een voor jouw schappelijke tijd naar je slaapkamer en zegt er dan bij dat je echt naar bed moet.
Gaan ze niet weg, dan is het aan jouw partner om ze het huis uit te tetteren. Maar de meeste mensen snappen de hint wel.

Miep

Ik zag er bij mijn eerste ook erg tegenop maar iedereen heeft netjes gebeld, en bij de mensen die ik niet te lang wilde hebben, sprak ik inderdaad een tijd af van.. tot.. en als ze 's avonds bleven hangen kneep ik er gewoon tussen uit om borstvoeding te geven, of ik ging gewoon naar bed, sorry ! meestal snappen ze de hint wel.

Hoi, hoi,

Ik vond het echt geweldig al die visite! We hadden op het kaartje gezet dat ze eerst even moesten bellen en dat deed dan ook iedereen. Ik had een grote kalender naast de telefoon liggen en daar schreef ik alle afspraken op.
Vaak vinden mensen dat je maar een uurtje op kraam visite gaat en zijn, zodra ze zitten, alweer bezig met weggaan, althans zo heb ik dat ervaren en ik zei dan ook geregeld, joh blijf lekker nog ff zitten van mij hoef je nog niet weg. Dit klinkt wel een beetje omgekeerde wereld als ik de voorgaande stukjes lees maar dit is nou eenmaal mijn ervaring. Nogmaals ik vond het heerlijk en trouwens de allerlaatste kraamvisite hebben we vlak voor haar 1e verjaardag nog gehad!

Groetjes Sandra

Hoi,

Ik ben hier eigenlijk helemaal niet zo mee bezig,
en zie er ook niet tegen op. Toen ik een berichtje las
over dat er mensen langskomen waar je niet op zit te
wachten, ben ik wel ff gaan nadenken. Heb het nog niet
met m'n man besproken, maar denk wel dat we gericht
kaartjes sturen. Ik hoef ook niet iemand te zien waar
ik jaren geen contact meer mee heb. Aan de andere kant
zou ik het wel leuk vinden als er oude vrienden van me
langs zouden komen, waar ik geen contact meer mee
heb (wat ik erg jammer vind).
Ik denk dat ik juist megatrots ben straks, om de kleine
aan iedereen te kunnen laten zien. Ons wondertje!!
Ik denk dat je gewoon duidelijk moet zijn, wij zetten de
tijden ook wel op het kaartje denk ik. En tegen brutale
mensen mag je dan best brutaal terug doen lijkt mij...

xx Syrah (29wk)

Hallo!
Ik had dezelfde ervaring na de geboorte van de eerste. Er leek maar geen einde te komen aan het kraambezoek, ook van mensen waar ik niet echt op zat te wachten..
Bij onze tweede hebben we een kraamfeest gegeven, zo'n 4 weken na de geboorte.
De periode daarvoor mochten enkel opa's en oma's en tante en oom komen kijken.

Het feest was echt super geslaagd. Al onze gasten waren enthousiast en wij zelf ook.
Maar 1 dag drukte om je heen en je kan 'volstaan' met een kort praatje met gasten waar je niet omheen kunt, maar met wie je ook geen uur exclusief wil doorbrengen!
Bovendien hadden we een begin- en eindtijd aangegeven, waar iedereen zich keurig aan hield.

Het leverde ook superfoto's op! Echt een eerste (of nulde) verjaardagsfeestje voor onze kleine meid, die de hele dag heerlijk rustig is geweest onder alle aandacht.

Veel plezier met jouw kraamtijd!

Hoi,

Voel je vooral niet bezwaard om te zeggen dat je erg moe bent als mensen blijven plakken. Sommige mensen staan er gewoon niet bij stil dat je niet te lang blijft zitten bij een kraambezoekje maar vinden het helemaal niet raar als je ze eraan herinnerd.

Ook kun je met je man afspreken dat hij een opmerking maakt zoals: "schat ik zie dat je erg moe bent, waarom ga jij niet alvast liggen dan kom ik zo" Die snappen ze vast wel.

En wat ook goed werkt is bij het maken van de afspraak gewoon al aangeven van wanneer tot wanneer ze welkom zijn. En als er mensen zijn die het wel raar vinden dan is dat hun probleem.

Heb je een afspraak gemaakt en ben je erg moe of zie je het op dat moment toch niet zitten voel je dan niet bezwaard om af te bellen.

Denk eraan dat het vooral leuk moet zijn en geen mega verplichting.

kus Syl

Wat ook handig is, als je dat wil natuurlijk, is om behalve de tijd ook
te vragen of ze komen in de eerste kraamweek dan ben jij nog doodop dus
is wegsturen makkelijker en als ze overdag komen dan stuurt je
kraamverzorgster ze vaak wel weg of jou naar bed.

Ik weet wel dat ik na de geboorte van mijn dochter als ik niet meer kon
gewoon naar bed ging veel plezier voor mijn man en meestal vertrokken
ze dan vanzelf.... t is jullie tijd en je bent doodmoe dus laat ze dat
maar weten ook hoor,.... je kunt het altijd nog op je hormonen houden.

Verder vind ik trek je er niet te veel van aan... kraambezoek duurt een
uurtje zeker als je niet heel close bent... cadeautje innen, beschuitje
op, kindje kijken en volgende verjaardag ben je van harte welkom

Dus geniet van je kraamtijd en je kraambezoek maak je van te voren niet
te druk en geef zelf aan als je dr klaar mee bent... enne kraambezoek
is ook meestal overdag, kleine kinderen slapen savonds dus die biertjes
drinken ze maar thuis,

Liefs Jip (mama van sarah en in april van(

Ik ben nu bijna 40 weken zwanger van de eerste en ben ook al een hele tijd bezig met hoe ik het kraambezoek ga doen. Ik werk namelijk in een cafe dus er gaan echt een heleboel kaartjes de deur uit maar ook naar een heleboel mensen van wie ik het niet nodig vind dat ze mijn telefoonnummer of adres hebben.
Dus de oplossing is voor mij geweest om een prepaid kaart aan te schaffen en dat nummer on der de noemer tijdelijke baby-hotline op het kaartje te zetten die telfoon kan ik dan lekker uit zetten als ik het zat ben en nadien wordt ik niet gek gebeld op mijn prive nummer door klanten van de kroeg. Verder heb ik ook mijn adres niet op het kaartje gezet maar het adres van het cafe met de mededeling dat daar de felicitaties per post naar toe kunnen.
Dit alles heeft tot gevoelg dat mensen wel moeten bellen wanneer ze langs kunnen komen want de meeste (ook familie en kennissen) weten niet precies waar ik woon. Nou maar hopen dat ik ook sterk genoeg in mijn schoenen sta om de mensen die ik eigenlijk niet over de vloer wil hebben dit te zeggen. Een ding scheelt onaangekondigt kunnen ze iig niet komen.

Terug
Bovenaan