kraambezoek?!?!

A

Anoniem

Guest
ha meiden,

misschien n vraagje naar wat nog helemaal niet aan de orde is voor de meesten,
maar ik wilde vragen aan degenen die al eens bevallen zijn, hoe ze de kraamtijd
beleeft hebben?! Ikzelf ben nu voor de 2e keer zwanger, en heb het de eerste keer
helemaal niet als fijn ervaren. natuurlijk wilde ik graag mn kindje laten zien, maar we hadden weken erna nog kraamvisite
Ik wil het nu anders gaan doen, hebben jullie
misschien wat tips??????

hoi,
Ik heb precies hetzelfde gehad!!
Bij mij kwamen de mensen ook een paar weken naderhand nog aanwippen,nou sorry ik doe dat niet meer ik bleef er met mijn stomme kop ook nog voor thuis.
Of ze bleven tot sávonds zitten tot een uur of tien. Nou dat trek je niet hoor!!!!

Ik ben nu 17 weken zwanger en laat het een en ander wel op het kaartje zetten dat we na 8 uur in ieder geval gaan rusten ofzo.

Ik ben zelf een keer op een kraamfeeest geweest maar of dat alles is weet ik ook niet.
dan heb je iedereen ineens over de vloer dat zal wel druk zijn..

groetjes hannie en succes ermee

Ben van de eerste midden in de zomer bevallen en het was qua kraamvisite ook erg rustig toen. Het verspreidde zich dus ook wat, maar dat mensen na een paar weken komen, vind ik helemaal geen probleem. Na een paar maanden zou ik het wat anders vinden. Je hebt het nautuurlijk helemaal zelf in de hand. Je bepaald zelf de dag en de tijd. Je moet natuurlijk niets, ik denk dat je dat goed in je achterhoofd moet houden. Veel mensen (including me) denken volgens mij ook 'ik wacht wel even, ze zullen het vast druk hebben' en daardoor krijg je later ineens meer visite. Als je specifieke wensen hebt qua bezoek, gewoon kenbaar maken hoor!

Ik ben ook weleens tijdens een bezoek eerder naar boven gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Ik had zelf zoiets van 'dat begrijpen ze heus wel' en dat was ook zo. Dus lekker doen waar jij je goed bij voelt! En misschien is een kraamfeest voor een bepaalde groep mensen (collega's, buren, verdere vrienden etc.) wel een goed idee.

Ik hoop dat je er lekker van geniet dit keer!!

Liefs, Mimi

Hoi,
Helemaal met je eens dat je de kraamtijd moeilijk zelf in de hand kan houden.

Toen mijn zoon geboren werd hebben we een babyborrel gegeven toen hij ongeveer 4/5 weken oud was. De bedoeling was dat we daarmee veel mensen de gelegenheid gaven de baby te zien zonder wekenlang visite te krijgen.
Hoewel een gezellig feestje vond blijkbaar niemand dat het concept op hen van toepassing was.
We hadden mensen die
-voor de borrel al langs wilden komen
-op de geplande dag niet konden (opmerkelijk veel)
-zo'n feestje maar niets vonden (teveel oude mensen/kinderen/drukte)
-van ver kwamen en persoonlijke aandacht wilden

Omdat je natuurlijk al veel aanloop hebt van naaste familie & goede vrienden in de eerste dagen werd het mij af en toe ook teveel. Mijn man coordineerde de visite en had moeite ' nee' te zeggen in zijn enthousiasme.
Waar ik eerst niet enthousiast over was maar wel prima werkte was dat mijn man vaak meerdere gasten tegelijkertijd uitnodigde - wel even druk maar dan hadden we ook weer echt  rust nadat iedereen vertrokken was.

Succes ermee - hoop ook op verdere tips in dit item want is inderdaad verstandig hier op tijd over na te gaan denken.

Hoi Allemaal,

Ik ben wel van plan om een kraamfeest te geven en ik hoop inderdaad dat de meeste mensen dan zullen langskomen. Ook om de drukte in de kraamtijd te voorkomen. Mijn man en ik hebben een redelijk kleine familie (1e graads) en een paar hele goede vrienden. Die mogen in de kraamtijd komen, maar ik wil gewoon lekker de tijd hebben om zelf van mijn kleintje te genieten.
Misschien klinkt dat egoistisch, maar ik heb hier wel eens een verhaal gelezen van een vrouw in de kraam die echt helemaal overstuur was omdat ze het gevoel had dat ze haar kindje zelf nog maar amper had kunnen vasthouden, omdat er steeds bezoek was. En mezelf kennende wil ik dat kleine hoopje liever ook zo veel mogelijk vasthouden en knuffelen. Dan moet de rest maar wachten. Ten slotte  is er niemand die meer naar onze kleine heeft toegeleefd dan mijn man en ik. Dus wij krijgen voorrang.

Groetjes, Marisa

Hoi hoi

Ik heb geen kraamfeest gegeven beide keren
Ik heb nogal veel vrienden en ook best wat familie, dus dan komen er al snel zon 40 man
En daarbij dan nog de kinderen die ze meenemen
Op een gewone verjaardag is het hier ook altijd een drukte van jewelste
Daar zat en zit ik echt niet op te wachten
Ik heb liever dat iedereen een beetje apart komt, sommigen vind ik kan je samen uit nodigen, zoals familie ofzo
Ik heb wel altijd heel duidelijk aangegeven dat het niet te lang moest duren
Gewoon een bezoekje van een uurtje
Dat is mij heel goed bevallen en iedereen snapt dat best wel
En die dat niet snapt die heeft pech
Het is dan idd wel zo dat je dan wat langer nog steeds kraambezoek krijgt
Maar dat vond ik niet zo erg
Wij hebben zo ook een best druk sociaal leven en krijgen zo ook vaak bezoek
Alleen heeft het nu een andere reden
En wat betreft t kindje steeds te laten vasthouden door anderen??
Dat deed ik dus alleen maar als ik me er lekker bij voelde
En uit t bedje halen voor de kraamvisite deed ik al helemaal niet
Ze konden dan even boven kijken in t bedje
Gewoon doen waar je je lekker bij voelt en misschien moet je je eens bedenken wat je voelde wanneer jij bij iemand anders op kraambezoek ging
Wat en hoe deed diegene het?

Alvast heel veel succes
Groetjes Xennah

quote: mamabillie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2007 10:21:36'));

Toen mijn zoon geboren werd hebben we een babyborrel gegeven toen hij ongeveer 4/5 weken oud was. De bedoeling was dat we daarmee veel mensen de gelegenheid gaven de baby te zien zonder wekenlang visite te krijgen.
Hoewel een gezellig feestje vond blijkbaar niemand dat het concept op hen van toepassing was.
We hadden mensen die
-voor de borrel al langs wilden komen
-op de geplande dag niet konden (opmerkelijk veel)
-zo'n feestje maar niets vonden (teveel oude mensen/kinderen/drukte)
-van ver kwamen en persoonlijke aandacht wilden

Een heel herkenbaar verhaal, wij hebben het ook zo gedaan met onze dochter. We hadden  2 middagen geprikt maar wie er dan nog niet "kan"! Nu ben ik uitgerekend eind mei/begin juni dus zitten we ook nog met de vakantieperiode. Ook gaat het om meer mensen dus ga het nu over een flink aantal weken en flink aantal middagen uitsmeren. Kan je niet meer aankomen dat er geen enkele datum is dat je kan! Daarnaast ga ik strikter optreden tegen excessen! Wij bepalen wanneer, hoe lang etc., niet de gasten.

Houd met een kraamfeest wel rekening met het feit dat je kindje er van slag van is. Je baby zoveel mogelijk bij je houden en niet van hand tot hand laten gaan. Zeker als ze zo klein zijn is het nergens voor nodig!   Ze kunnen er dagen last van hebben (en jij dus ook). Plan het niet te dicht op de geboorte!

Ingeborg

Hoi meiden,

ik had in mijn kraamweek ook lekker mijn man bij huis en hij deed alle telefoontjes, maar overlegde dan wel altijd met mij of visite kon komen. wij hadden een lijste gemaakt, we wilden mazomaal 3 x op een dag visite, sochtends, middags of savonds, en dan maar 1 stel tegelijk. en die lijst had ik naast mijn bed liggen en als het een beetje vol werd, dan streepte ik ook een aantal tijden gewoon door, als rust. dit beviel mij heel goed en ik heb die lijst ook nog lang daarna gebruikt zodat ik goed overzicht had of het in een week niet te druk werd.

succes in ieder geval! het belangrijkste is toch dat je zelf geniet van die kraamtijd, dus geef zelf je grenzen aan. zoek wat voor jou het beste werkt. de een wil juist veel visite de eerste week(en), de ander wil het juist de eerste week heeeeeeeel rustig en vind eht niet erg dat het daarna nog 5 maand duurt voordat iedereen geweest is.

groetjes Mieke

Terug
Bovenaan