kraambezoek?!?!

Wij hebben ervoor gekozen om op het geboortekaartje neer te zetten dat we rusten van 12.00-15.00 en na 21.00, zodat de mensen in ieder geval niet dan komen en niet te laat weggaan. Ook hebben we de agenda naast de telefoon liggen, zodat we de de afspraken (max.3 per dag) inplannen. En  vinden we het allemaal te veel worden, dan worden er gewoon een aantal dagen doorgestreept. Ik denk dat het belangrijk is om aan jezelf te denken de eerste weken. Er komt al zoveel op je af en dat kan dan al gauw te veel zijn! Wellicht zit je dan wat langer in de kraamvisite, maar je kan er misschien wel meer van genieten!

groeten Tina1979

Ik denk dat het inderdaad handig is om een aantal dagen in te plannen voor de kraamvisite en de rest gewoon af te blokken en je ook niet over te laten halen dit toch te doen. De eerste weken is mijn man thuis dus hopen we dat er veel visite komt. Das wel zo handig toch? Als ik alleen ben en het moet in de avonduren.. Ik ga ook weer werken op een gegeven moment dus das niet fijn als alles dan nog komt.
x ing

Wees gewoon heel duidelijk in wat jullie wel en niet willen. Geef dit ook door aan de kraamhulp en die zijn heel goed in het sturen van het bezoek.
Wij hebben er bij onze dochter voor gekozen om veel kraambezoek in de kraamweek te plannen. Op het kaartje stond duidelijk de tijden waarop wij rusten en op die momenten stond de telefoon ook uit.
Het is ons toen heel goed bevallen en daarom doen we dat nu weer.

Je bepaalt zelf wie de baby wel en niet vast mogen houden. Maar het is voor een kleine baby ook heel belangrijk om rust te krijgen. Dus als het slaapt, zou ik het lekker laten slapen ........ en wie dat jammer vindt, heeft pech.

En mocht je tijdens de kraamweek je toch niet prettig voelen bij hoe het dan gaat, dan veranderen jullie lekker de "regels" zo dat jullie je wel weer prettig voelen. Je kan er ook voor kiezen om duidelijk op het kaartje te zetten dat mensen eerst moeten bellen voordat ze op kraambezoek komen. Zo kan je bezoek nog beter plannen.

Nogmaals, het is jullie kraamtijd en jullie moeten je er goed bij voelen!!

Groeten, mam van Laura (34w4d)

Terug
Bovenaan