Kraambezoek

Hoi hoi!

Ik ben zwanger van ons eerste kindje nu 27+3 weken!
Alles gaat gelukkig goed. Ik heb alleen wat dingetjes waar ik me nog al druk om maak omtrent kraambezoek.... Kan iemand mij helpen of zijn er mensen die dezelfde gevoelens en gedachtes hebben?

Ik ben van onze vrienden groep de eerste die een kindje gaat krijgen, nu heb ik een vriendin die zich behoorlijk opdringt over het kraambezoek. Regelmatig geeft ze aan dat ze de 6e is die het te horen krijgt als hij/zei geboren is.
Ik vind dit behoorlijk vervelend en heb al een paar keer aangegeven dat familie voor gaat en ik wel zie wanneer "de rest" langs kan komen.
Mijn schoonouders krijgen hun eerste kleinkind dus zijn helemaal hotel de botel dat ze een kleinkind krijgen. En heb het gevoel dat hun al veel aanwezig zullen zijn in de eerste weken....
Wat ik al niet zo prettig vind. Ik ben iemand die niet zo van dat poes lieve aandacht houd en dat gedraai om je heen!
En vind het vervelend om aan te geven als ik iets niet fijn vind...
Wat ik natuurlijk wel moet doen voor mij en ons kindje.
Maar ook met kraambezoek, ik denk dat ik het heel onprettig ga vinden als ons kindje van arm tot arm gaat. Maar hoe kun je dit op een juiste en nette manier aangeven dat je dit onprettig vind of liever niet hebt! Gelukkig ga ik borstvoeding geven en kan ik me altijd terug trekken met ons kleintje op deze momenten...

Misschien maak ik me allemaal wel te druk maar is er iemand die hier ervaring mee heeft of tips of hetzelfde gevoel heeft?

Heb precies het zelfde! Behalve dat van die vriendin. Maar de rest exht precies het zelfde ben wel benieuwd wat voor tips mensen hebben :)
En dat arm tot arm lijkt me ook echt helemaal niks!
En die schoonouders krijg ik het nu al benauwd van.
Wil straks lekker met ons kindje ecen wennen. Maar ze staan nu al zo ongeveer nummertje te trekken.

Groetjes tamara (nov mamam)

Ik heb met kraamverzorgster afgesproken dat onze uk niet van hand tot hand wou, als ik erzelf niet uitkwam viel ze me bij. Ik gaf en geef ook borstvoeding dus als ze wakker was als erbezoek was voede ik haar en legde ik haar daarna metteen terug. Legde het bezoek dan ook uit dat het voor de hechting beter was en voor de drie r"en, en de borstvoeding dat ze niet van hand tot hand ging dat ze dan teveel prikkels kreeg. En dat dit later wel keertje kwam als ze ouder was. Bij mijn schoonouders zorgde ik er samen met kraamvrrzorgster voor dat er bad momentje w zo konden ze haar wel ff bekijken en wakker zien maar hoefde ik haar noet af te geven.
Ik liet haar verder in haar eigen kamertje slapen overdag, dus als ze dan sliep had het bezoek pech, ik maakte haar erniet wakker voor. Als bezoek dan vroeg of ik haar erniet ff uit kon halen, zei ik als ze jou om 3 uir snachts zeggen je moet ff ruilen met je partner van bed helft en 10 rondjes om het lopen, wordt jij ook niet blij vaak begrepen ze dat dan wel, dat ik haar liet en anders hadden ze pech moeten ze 3 maanden later maar terug komen een baby slaapt de eerste weken/ maanden nou eenmaal veel.
Als je hier heel duidelijk en consequent in bent accepteren mensen dit echt

Liefs een aug. Mama

Tijdens de helft van het kraambezoek bij mij van mijn zoo.tje lag hij te slapen in de box, dus kon niemand hem vasthouden. Verder heb ik hetbezoek beperkt zodat er niet iedere keer weet ik hoeveel mensen waren. Stan begon gelukkig ook zelf sneller te huilen omdat ie het niet prettig vond om van arm tot arm te gaan, en daardoor kregen we hen snel al terug en was hij tevreden! Je rolt er vanzelf in. En als jij geen zin hebt om het kindje te geven dan doe je net alsof je dom bent. Of je zoekt een rede waarom hij of zij niet bij iemand anders kan. Net gevoed, boertje laten, is niet helemaal lekker, kraampjes, heeft al niet goed geslapen door te veel prikkels enz. De mensen accepteren dat wel. Zeker omdat het je eerste is!

Liefs

Oja wat betreft je vriendin. Zeg haar gewoon hoe en wat. Hormonen en kinderen maken je assertief! Gewoon alles op de hormonen gooien. Zeggen dat je vriend of man het zo wil enz enz
Liefs

Ik zie er niet echt tegenop....
Heb wel geZegt dat ik niet iedere dag mijn schoonmoeder over de vloer wil hebben, die weet toch alles beter heb ik dus totaal geen zin in.
Mijn moeder daarentegen komt zoveel mogelijk. Ook omdat ze eind dit jaar begin volgend jaar bij gaat vriend in Zeeland gaat wonen dus wil haar nog ff lekker laten genieten van haar eerste kleinzoon. Ook laat ze me mijn gang gaan en zal zich niet overal mee bemoeien.

Ik vind overigens niet meer dan logisch dat je eerst de familie op de hoogte brengt en dan pas vrienden. Neem aan dat je vriendin dat toch ook moet snappen.

Van hand naar Hand gaan tja lastig heb er zelf niey zo'n probleem mee. Wel wil niet meer dan 4 op een dag op bezoek en ze mogen em dan ook best ff vasthouden. Zo kun je het ook nog een beetje beperken met kraambezoek.

Als je niet wilt dat ze van hand tot hand gaat, inderdaad zorgen dat t niet gebeurd. Ik had ze ook of op bed of zelf op de arm en dan gaf ik het gewoon aan dat ik het niet wilde. Dan komen ze later nog maar eens.

Je schoonmoeder moet je gewoon ff aankijken, hier erger gedacht dan het was. En soms deed ik ook de deur niet open als ik boven bezig was. Anders je man er wat van laten zeggen.

En wat die vriendin betreft...directe familieleden hebben we gebeld, de rest kreeg een sms. Langskomen prima, maar niet te lang en daar zorgde d kraamverpleegster goed voor. Merkte ook dat als je nog ijn bed ligt, visite minder lang blijft.

Bedankt voor al jullie reactie's
Ik denk ook dat ik me niet zo druk erom moet maken en dat dit van zelf gaat.

Mijn schoonouders wonen (gelukkig) 70km van ons af, dus ze staan niet zomaar ineens op de stoep. Maar mijn schoonmoeder is baby "verslaaft" en als er ergens een baby of klein kindje is loopt zei ermee te zeulen... Maar waarschijnlijk zal ik me er bij neer moeten leggen en over me heen laten komen.
Me schoonmoeder gaat op zaterdagen oppassen omdat wij dan allebei werken en kan ze dan lekker heel de dag tutten met onze kleine zonder dat ik me eraan kan storen....

Wat betreft mijn vriendin... Ja die snapt he echt niet! Heb al een paar x aangegeven dat ze gewoon een groeps sms krijgt zodat al onze vrienden het tegelijk horen en op dezelfde manier. Met me vriend al besproken dat ik haar de eerste week niet op bezoek wil hebben! Gewoon omdat ik het te persoonlijk en te intiem vindt in de eerste week.

Heb het er vandaag ook even met mijn zus over gehad en die zei ook al van sta het toe dat ze hem/haar even vast hebben en dat mijn vriend zorgt dat de volgende ook even mag vasthouden en dan terug naar mij of hem.
Veder zei ze laat iedereen hem/haar vasthouden want dan heb je dat gehad! Daarna is het niet meer zo interessant.....

Terug
Bovenaan