Kraambezoek

Hoi Jannes,

Vervelend, maar het komt vaak voor. Zorg ervoor dat je man eea in de gaten houdt, jij zit vol met hormonen en voor jou is het lastoger aangeven dat je bijv rust moet hebben. Minimaliseer het bezoek als je er behoefte aan hebt en laat je kleine niet van hand tot hand gaan, daar wordt geen een baby heel vrolijk van en mama's over t algemeen ook niet. Je kindje is geen publiek bezit en jullie bepalen het!

Succes, maar tis echt niet raar als je bepaalde eisen hebt hoor!

Maak je niet te druk hoor! Mensen zijn vaak juist ook heel beleefd in deze periode.
Wij hebben de mensen gevraagd eerst even te bellen en zo kan je prima plannen dat je niet tig mensen op een dag op bezoek hebt. Als je er de eerste dagn geen behoefte aan hebt, plan je toch gewoon niks. Je hoeft helemaal niet onaardig te zijn om je eigen plan te kunnen trekken. Ben je beneden met de baby en trek je het niet dan is dat toch ook de boodschap, mensen ik ga weer naar boven, maak het niet te laat :)
En van had tot hand, valt ook echt mee. Gewoon lekker zelf vasthouden. De rest komt vanzelf een keer als jullie daaraan toe zijn. Dat snappen mensen heus en ze trekken ook je kind niet uit je armen.
En die vriendin, tja daar ben je toch duidelijk over geweest. En als ze belt om langs te komen zeg je gewoon dat je het even rustig aandoet met bezoek.Succes, niet stressen :))

Hoi meiden,

ik had het probleem ook bij mijn eerste dochter. Nu ik zwanger ben van de tweede gaan we het helemaal anders doen.

Onze dochter ging steeds huilen als ze bij andere mensen in de armen lag, dus dat hebben we na twee dagen gestaakt. Kijken in de wieg en niet op de arm. Enkele uitzonderingen van mensen die we heel erg goed vertrouwen daargelaten. Ik merkte heel erg dat als er iemand kwam waar ik eigenlijk niet op zat te wachten dat onze dochter dan heel onrustig was en snel ging huilen.
De eerste dertien weken na de geboorte kregen we ieder weekend kraambezoek, we werden er zelf helemaal gek van.

Dit keer geven we een kraamfeest. We doen een briefje bij het geboortekaartje voor de mensen die we daarbij willen hebben. Dan kunnen mensen op 1 of misschien 2 middagen op bezoek komen, maar verder niet weer ieder weekend. Van sommige mensen vind je het niet erg als ze vaker komen, maar andere wil je toch liever een beetje op afstand houden.

Mijn moeder wilde graag in huis komen na de geboorte, ik heb dat hoe vervelend voor haar ook, afgedaan dat ik daar niet aan toe was.

Je wilt toch gewoon samen van je kindje genieten en niet met iedereen. Ze doen meteen alsof jouw kindje voor de gehele gemeenschap is.

Geniet er lekker van met z'n tweeën en laat al die andere mensen maar. Je kan zo wie zo de eerste week gebruik maken van je kraamhulp. Bespreek met haar dat je niet op heel veel bezoek zit te wachten. Zij kan ze makkelijker de deur wijzen dan dat je dat zelf doet.

Succes ermee!

Groetjes Silvia

En idd gewoon niet veel bezoek inplannen. Als je er geen zin in hebt dan niet! Voel je niet verplicht ervoor! Ik deed ok veel in weekenden, maar echt niet elk weekend!

Liefs

hey meid,

jeminee ik zou echt de kriebels krijgen van zo'n vriendin!! wie denkt ze wel niet dat ze is om zich daar zo over op te dringen, terwijl jij al meerdere keren hebt aangegeven dat familie voorgaat. en kan me ook voorstellen dat je niet wilt dat baby van arm tot arm gaat. dat zie ik zelf ook niet zo zitten. maar je moet gewoon niet teveel bezoek inplannen denk ik. verspreid het gewoon lekker en denk vooral aan jezelf en aan je kleintje. je hoeft het niet voor een ander te doen.

xxxx

Bedankt voor jullie reactie's!

Ik heb mezelf voor genomen om me er niet druk over te maken en we zien wel hoe het loopt.
Mijn vriend vond in eerst dat ik me niet zo druk moest maken maar dat hij me wel snapte. Nu duidelijke afspraken gemaakt dat als we het genoeg vinden we dit eerlijk en gelijk aangeven.

Nu kwamen vandaag me schoonouders op bezoek om naar de babykamer te kijken die zo goed als af is.
Wordt ik toch met het volgende geconfronteerd... Ik snap niet waarom sommige mensen zo zijn...

Komttie:
Schoonmoeder zegt: je belt wel he als je aan de gang gaat!
Ik: nou als de eerste weeen zich voordoen kan het nog behoorlijk lang duren.
Schoonmoeder: ja maar ik heb al bedacht dat wij dan wel wachten bij jou ouders. (Ze wonen 70km van ons af)
Ik: maar we bellen pas als de kleine er is. Want ons hoofd staat er denk ik niet na om jullie te bellen als ik weeen heb.
Schoonmoeder: ja maar ik wil niet dat als de kleine er is hem/haar pas zien als hij 3uur oud is. Jouw ouders zullen toch ook gelijk komen.
Ik: ik bel als alles goed is en we er klaar voor zijn. Rn mijn ouders zullen vast snel willen komen maar of dat gelijk is weet ik niet...

Wat denkt ze wel niet! Ik wordt een beetje lijp van zulke mensen... Heb al tegen m'n vriend gezegd dat wij niks moeten. Hij vond dit zelf ook een beetje raar en gaf ook aan pas te bellen als WIJ het tijd vinden om te bellen!
Ik snap dat ze blij is met d'r eerste kleinkind maar het ligt er nu wel heeeel dik op....

Iemand tips om mijn schoonouders op de rem te trappen?

Groetjes.

Misschien kun je je ouders en schoonouders later op de dag tegelijk uitnodigen? Dan stoot je niemand voor het hoofd. En misschien heb je helemaal geen zin om meteen een uur na de bevalling bezoek te ontvangen. Ik zou er niet aan moeten denken, hoe lief ik mijn ouders ook vind. En daarnaast is een baby van een paar uur oud nog net zo klein als een baby van 1 uur oud...

Onze dochter is om 6.36 uur geboren en onze ouders kwamen 's avonds pas kijken. Ze kwamen ook alle 4 tegelijk. En verder de eerste dag geen bezoek. Heel prettig. Ik was pas begin van de middag uit het ziekenhuis en heb thuis de hele middag geslapen. En ik had die middag ook tijd om zélf aan mijn meisje te wennen.
Dit keer doe ik het weer zo. Eerst even aan mezelf en mijn gezinnetje denken en dan aan familie en vrienden.

Iedereen zal hier wel anders in staan. Er zijn ook mensen die de hele familie bij de bevalling willen. dat is ook niet mijn ding.

Liefs

meid, denk dat je het gewoon op je af moet laten komen kwa kraambezoek, ik dacht bij mijn dochtertje het ook heel moeilijk te vinden als ze van arm tot arm ging, nou ging me goed af en natuurlijk heerlijk als je borstvoeding geeft kun je ze lekker mee nemen naar boven lekker niemand als alleen jij en je kleintje,
Maar kwa schoonouders moet je toch wel echt gewoon zeggen dat je niet wilt dat ze iedere dag op bezoek komen, en je vrienden ja, natuurlijk willen ze de kleine snel komen bewonderen maar denk vooral aan jezelf en de kleine, doe alles op zijn tijd ga niet te snel, geniet eerst zelf even van je kindje en daarna de rest,

Maar loslaten doe je vanaf het moment dat ze uit je buik komen, en ja ik snap dat het moeilijk is maar dat hoort nou eenmaal bij het moeder worden!
Heel veel succes met uitzoeken wat je wilt, en laat het anderen ook gewoon weten en anders kan misschien je man/vriend dit aan de personen door geven!

Terug
Bovenaan