Kraamfeest/ geboortekaartje

Hallo allemaal,

Nu 24 weken zwanger en ben al langzaamaan dingen aan het bedenken en regelen voor straks. Zo ook gaan mijn gedachten regelmatig over 'het kraambezoek' en geboortekaartje.

Mijn familie- en vriendenpartij is in grootte te overzien, maar mijn partner heeft een grotere familie met veel neven, nichten, vagere bekenden en ook grotere vriendengroepen. Ik weet bijna zeker, dat als we in een geboortekaartje een tekst vermelden, als; ' wil je vingertjes en teentjes komen tellen, graag eerst even bellen', dat iedereen dat gaat doen en we maanden lang visite aan het ontvangen zijn. Daar zit ik echt nu al niet op te wachten! Tips?!

Nu weet ik dat de mogelijkheid er bestaat om een kraamfeest te organiseren, maar dat zou op locatie moeten want groot is ons appartement echt niet. Wie heeft hier ervaring mee, ook qua locatie in Rotterdam e.o.?!

Daarnaast: wie heeft er ervaring met een geboortekaartje waar GEEN tekst op staat over kraambezoek/ apart kaartje met aankondiging kraamfeest o.i.d.
Ik ben benieuwd ofdat het bezoek afhoudt, als je niets over kraambezoek vermeldt.

Bedankt voor jullie reacties alvast!

Myrthe

Hey Myrthe,

Goeie vraag!! Ik heb er geen ervaring mee maar zit met een hetzelfde probleem. Vind het gezellig om (kraam)visite te krijgen maar zie het niet zitten om een 'kraamagenda' te hebben en over 3 maanden nog steeds bezoek te krijgen. Bovendien, ik zit ook niet op iedereen te wachten.

Ik wil over een maand een kraamfeest geven maar zit te denken om dit niet in het geboortekaartje te vermelden. Degenen die ik daarvoor wil uitnodigen, nodig ik uit via whatsapp. Voorkomt denk ik dat mensen zich uitgenodigd voelen.

En voor wat betreft de tekst in het kaartje zelf...daar ben ik nog helemaal over uit maar 1 ding weet ik zeker. Als ik je niet bij me thuis wil hebben (of het op kraambezoek is of op het kraamfeest), krijg je geen kaart. Opgelost! ?

Ik ben hier ook naar aan het kijken, en er zijn websites (zoals hippe-geboortekaartjes.nl) waarbij je ook gelijk een uitnodiging voor een kraam feest mee kan sturen, in dezelfde lijn als je geboorte kaartje. Zo kan je dus bij sommige mensen een uitnodiging voor het kraam feest doen. Dan voorkom je -hopelijk- dat je iedereen aan je bed hebt in de eerste weken. Vaak denken mensen dan namelijk (de meer verre vrienden- van oh we komen wel naar het kraam feest. 
Dit is voor mij de oplossing. Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die bij beide komen, bijvoorbeeld naaste familie en goede vrienden, maar dat is dan ook wel weer leuk! 
Of je stuurt alleen een uitnodiging voor het feest naar de mensen die je niet perse aan je bed wilt hebben
Wellicht is dit de oplossing voor jullie? 

Wij hebben een geboortekaartje gestuurd zonder tekst en telefoonnummers. We hebben een los kleiner kaartje erbij gedaan met de uitnodiging voor de kraamborrel. Alleen echt naaste familie en hele goede vrienden zijn al langsgekomen, maar de rest komt mooi allemaal op de kraamborrel! 

Wij hebben gekozen voor kraamvisite. Dat leek ons lekker persoonlijk. We hebben geen 3 maar 6 maanden mensen over de vloer gehad. En ondanks ons goede voornemen om maar 2 doordeweekse dagen en 1 weekend dag kraamvisite te plannen, werd daar met de regelmaat van de klok uitzonderingen op gemaakt. En het bezoek bleef echt langer zitten dan de 45/60 min die normaal zijn. Daarnaast hadden we niet alleen beschuit met muisje maar ook wafels of vlaai en koekjes. 
Dit zouden wij nooit meer doen. Ik vond het op een gegeven moment niet leuk meer en was vaak blij dat de mensen weg waren. Steeds het opruimen, vreemde mensen over de vloer, blij dat je ook eens een avond niets hebt en gewoon in je pyjama op de bank kunt ploffen, de kosten!! Nee, volgende keer ook een kraamborrel. 
Mochten dan mensen vragen om toch langs te komen gewoon duidelijk zijn. Een borrel hou je niet voor niets. En de mensen die je wel graag thuis hebt begrijpen dat ze geen uren moeten komen en dat ze even moeten opruimen. Dat Kun je ze ook gewoon vragen lijkt me.
Daarnaast was onze meid in de eerste paar weken steeds van slag door al dat getut bij vreemde mensen. 

Voor ons de volgende keer een borrel in een zaaltje in de buurt. 

Waarom geen kraamd feest organiseren op locatie?
ik zou een aparte brief mee sturen met je kaartje met informatie hierover. Dit zodat deze informatie dan niet op je daadwerkelijke geboorte kaartje hoeft te staan. 
Ik ben zelf weddingplanner en kan ook met alle liefde jullie helpen om een kraamfeest te organisten. Meer informatie: graag mailen naar ellen@vandijkbruiloften.nl

Gelukkig lees ik hier dat ik dus niet de enige ben die hier ook mee aan het steggelen is... Ik wil ook in rust de geboorte van onze zoon vieren... en zelfs de eeerste 2 weken onze baby NIET door te geven/ vast te laten houden door snferen. Alleen de oma en opa en onze 2 zussen..  al die verschillende energie

Gelukkig lees ik hier dat ik dus niet de enige ben die hier ook mee aan het steggelen is... Ik wil ook in rust de geboorte van onze zoon vieren... en zelfs de eeerste 2 weken onze baby NIET door te geven/ vast te laten houden door snferen. Alleen de oma en opa en onze 2 zussen..  al die verschillende energie

Terug
Bovenaan