Kraamfeest/ geboortekaartje

Hmm 2 x een half bericht, ging niet goed maar
de verschillende energieën lijken ons niet goed voor de baby
 Een kraamfeest is een heel goed idee om het in 1 x te kunnen doen, buiten de hechtere kring natuurlijk. Maar lijkt me wel best duur.. locatie huren met hapjes en drankjes... 

Je heb in Rotterdam verschillende 'buurtspeeltuinen' die hun binnenlocatie verhuren voor kinderfeestjes. Een kraamfeest hoeft niet per se veel duurder te zijn dan al het losse bezoek thuis, je moet alleen in 1x meer halen/doen en je maakt het zo gek als je zelf wil. Ik twijfel aan een kraamfeest omdat ik het idee heb dat ik geen energie over heb om de boel te organiseren.
Bovendien hoop je thuis dat bezoek na het beschuit en de koffie weggaat, maar op locatie ben je geneigd meer te doen. Lastig! Tip als je van je bezoek afwilt; geef aan dat je nog erg moe bent en daarom ook niet lang kan zitten, jij en de baby hebben rust nodig. Voor mij is dit de enige periode is dat ik bezoek zou 'wegbonjouren' als het te lang duurt. Je kan bezoek ook in groepjes laten komen; 4 nichten tegelijk bijv. in plaats van vier losse afspraken. Succes!

Ik maak mijn kaartjes altijd zelf bij kaartje2go. Super service en je krijgt een gratis proefdruk. Je kunt de tekst op het kaartje helemaal aanpassen of zelfs je kaartje van voor tot achter zelf ontwerpen. Fijne is ook het online adresboek wat je daar kunt aanmaken. Altijd handig voor de toekomst. 

Superherkenbaar. Bij m’n eerste (10jr geleden) hadden we maandenlang mensen over de vloer. Ook mensen waar je idd minder op zit te wachten en die bleven idd ook niet even kort. 

Ik weet echter zeker dat mijn (huidige) man - type gezelligheidsdier - een kraamverzorgster boven visite gaat waarderen. Gelukkig hebben we nog een paar maanden om daarover te discussiëren. 

Wij hebben besloten om geen telefoonnummers en geen “uitnodigende” tekst op het kaartje te zetten. Sowieso gaan we het kaartje pas 2 weken na de geboorte versturen omdat we in alle rust willen gen

Wij hebben besloten om geen telefoonnummers en geen “uitnodigende” tekst op het kaartje te zetten. Sowieso gaan we het kaartje pas 2 weken na de geboorte versturen omdat we in alle rust willen genieten. 
Vervelende app dit met telkens al versturen voordat de reactie af is.  Anyway, we willen in alle rust genieten van onze kraamtijd dus versturen pas 2 weken na geboorte de kaartjes. Alleen directe familie en goede vrienden  mogen langskomen en de rest hoeft voor mij sowieso eigenlijk niet echt. Ze sturen maar een kaartje ;)

Wij gaan denk ik wel ons adres+telefoonnummers erop zetten maar geen uitnodigende tekst. Ik zit zeker niet op veel visite te wachten. Nu heb ik al geen hechte band met familie, in de zin van we zien elkaar eigenlijk echt nooit muv bijv een begrafenis en twijfel ik of ik diegene überhaupt wel een kaartje moet sturen. Ik vind het wel zo beleefd om het mooie nieuws te delen als onze kleine meid geboren is, maar absoluut geen zin en behoefte om hun dan over de vloer te hebben. We hebben zeker geen ruzie maar gewoon geen band.
Zouden jullie familieleden die jullie nooit zien uit beleefdheid wel een kaartje sturen? 

Terug
Bovenaan