kraamfeest

hmmm... jullie zijn niet erg enthousiast! Zijn er ook mensen met goede ervaringen?

Hai,

Wij geven wel een kraamfeest. Bij de geboorte van onze dochter hadden wij dit niet gedaan en daar heb ik echt heel veel spijt van gehad. Ik heb 4 maanden lang elke avond visite gehad en mensen bleven echt mega lang hangen of kwamen op onmogelijke tijden binnen (om 23.00 uur). Ik was echt gebroken toen ik weer aan het werk ging en zelfs toen had ik elk weekend nog visite.

Natuurlijk zullen er mensen dubbel komen maar er zullen een heleboel mensen ook maar eenmalig komen en wij hopen hierdoor meer rust te genereren.

Succes met je keuze!!!
Marielle

Wij gaven vier weken na de geboorte een kraamfeest, ten eerste omdat ik een PND had gehad na de vorige bevalling en we wisten natuurlijk niet hoe het nu zou lopen en ook omdat mijn man een eigen bedrijf heeft(werkt ´s avonds)  en verschrikkelijk veel kennissen die allemaal op kraamvisite zouden willen komen.
Er kwamen 150 man en we hadden evengoed nog twee maanden lang elk weekend visite.

Wij hadden het dorpshuis afgehuurd, zij regelden de drankjes en de hapjes.
Ik had de taart, het bedankje, enzo zelf geregeld.

Ik zou het de volgende keer weer zo doen, het is nl niet te doen om de rust in huis te handhaven dat e zeldzame momenten dat mijn man er is het huis vol zit.

Nadeel was inderdaad dat het erg massaal, was was wel een erge mooie dag en voor de kids hadden we een springkussen.
De kleine heeft de hele tijd geslapen, van het moment dat we van huis gingen tot we weer thuis waren.
Voordeel dat ie niet van schoot naar schoot ging.

Jeanette

Hallo,

Ik ben zwanger van de eerste en ik heb veel tips van mijn vriendinnen gehad!
Zij hadden voor de bavalling een soort van agenda gemaakt met ochtend en middag en met tijden erbij van 10.00 tot 11.00 en van 15.00 tot 16.00!
Mensen moesten bellen als ze langs wilde komen en dan werdt gewoon dat agenda erbij gepakt. Niet meer dan één stel in de ochtend en middag.
Zij zeiden ook van te voren gewoon de tijden erbij zodat mensen wisten dat ze maar een uurtje welkom waren.
En heel belangrijk denk ik: NEE is NEE! Zijn ze nou gek om om 23.00 nog langs te komen.
Ik hoop dat ik het op deze manier kan vol houden, zo kan toch iedereen even lekker bij je komen kijken en kletsen maar hou je het wel in de hand!
En als je het op een gegeven mmoment niet meer ziet zitten, gewoon afbellen. Echte vrienden zullen dat jammer vinden maar wel begrijpen!

Je kunt uit mijn verhaal wel al op maken dat ik een kraamfeest ook niet zie zitten!
Toen mijn vriendin was bevallen vondt ik het heerlijk om gewoon even met haar en haar vriend te kunnen kletsen en te kunnen vragen hoe het met ze ging. Mijn ervaring met een kraamfeest is dat je daar eigenlijk geen tijd voor hebt!

Groetjes Fennie

hallo,
wij gaan voor het kraamfeest, ook omdat we dan net verhuisd zijn dus alles in een. en ik wil niet tien weken lang opgescheept zitten met visite daar heb ik dus geen zin in. ik heb een babyshower gehad van mijn schoonzus...nou dat wil ik dus nooit, dat gezever bah! maar voor de rest..ieder moet het zelf weten

Terug
Bovenaan