Kraamfeest?

Hoihoi,

Zijn er onder jullie die ervaring hebben met een kraamfeest? Zelf zit ik erg te twijfelen. Onze oudste is in het ziekenhuis geboren en heeft daar een week moeten blijven. Daar hebben we toe erg veel visite gehad (niet veel verschillend, maar (schoon)ouders e.d. komen dan toch vaak langs. En daar zou ik, mochten we nu weer tijdje in het ziekenhuis moeten blijven, nu niet voor kiezen. Ik kwam niet aan m'n rust toe, steeds heen en weer om te voeden, dan kwam je terug en moest je eten, dan moest je douchen etc.etc.

Vervolgens zijn we thuisgekomen en hebben nog tot januari (hij is 22-08 geboren) visite gehad. Nu leek mij een kraamfeest wel leuk. Alleen wat doe je dan met de mensen die bellen dat ze niet op het kraamfeest kunnen komen en alsnog een andere afspraak willen maken?

En heb je dat ook als je bijv. op het kaartje zet bezoek binnen 14 dagen of op ons kraamfeest van dd.... ?

Groetjes,
Jo

Hoi Jo,

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zit met hetzelfde dilemma als jij.
Onze Sven heeft ook een week in het ziekenhuis gelegen en gelukkig zijn er toen niet veel mensen geweest. Maar ja, die kwamen dus allemaal daarna. Terwijl wij nog aan het wennen waren om alles op de rit te krijgen en ook gedurende de periodes dat Sven heel veel last had van zijn buikje. Ik vond het dus helemaal niets.

Ikzelf had gedacht om 2 feesten te geven. Eentje voor de families en eentje voor de collega's. Dan hebben we het grootste gros gehad en de echte goede vrienden komen toch meteen als de kleine is geboren.

Ik wil het in ieder geval wel in betere banen leiden dan bij Sven. Daar kwam de laatste kraamvisite toen Sven 11 maanden was.....

Groetjes,
Maike

Toevallig had ik het er gisteren met mijn man over. Het lijkt me een heerlijk idee als je alle visite in één keer gehad hebt. Wat wel zo is is dat je een zaaltje oid moet regelenen hapjes en drankjes, dus ik weet wel dat er meer kosten aan verbonden zijn dan een bakje koffie en een beschuitje thuis zeg maar...