Kraamfeest?

hoi

wij hadden geen extra kraamvisite, of ja bijna niet. Toen Fleur was geboren kwam uiteraard de naaste familie kijken.
en mijn collega's zijn ook apart geweest (wel samen als clubje).
voor de rest helemaal niemand, mensen weten ook vaak dat dat echt niet de bedoeling is, tenminste bij mij weten ze dat, haha!

ik had trouwens een zaaltje en catering ed was voor gezorgd. Thuis is dat niet te doen.
ik had bij de Hema 3 grote taarten besteld (of waren het er 4) nou ja anyway met foto's van Fleur erop.

Het klopt dat het heel druk was en dat ik idd niet iedereen goed gesproken had, maar ja ik kreeg toch veel positieve berichten achteraf, als ik mensen later tegenkwam.

Nee ik weet het zeker, deze x weer een kraamfeest.

alleen zit ik nu met het "probleem" dat ik geen kado's meer wil, we hebben alles al, echt alles!!!! dus vind ik het jammer als we dingen dubbel krijgen en ik vind dat we al zoveel speelgoed ed hebben.
dus ik denk dat we voor een goed doel gaan, maar eigenlijk zou ik ook wel een spaarrekening willen openen dat mensen daar op kunnen storten.
Maar ja is dat niet raar?

x Petra

Hoi Petra,

Kan me voorstellen dat je geen kleertjes en speelgoed meer wil hebben. Wij zitten met hetzelfde... Heb af en toe een oppaskindje en dat is een meisje en die speelt met hetzelfde speelgoed als onze oudste. Dus of het nu een jongetje of een meisje wordt dat maakt wat speelgoed betreft volgens mij de eerste jaren niet veel uit. (nu heeft onze zoon ook wel een buggy omdat hij altijd die van het buurmeisje stiekum meenam) En kleertjes hebben we ook al heel veel...

Je moet even kijken of het zwangerforum, daar staat een topic waar wat leuke gedichtjes in staan die je eventueel op het kaartje kan zetten. Zelf ben ik aan het kijken voor wat grotere dingen. Momenteel hebben we een erg kleine tuin, maar we willen binnen het jaar wel gaan verhuizen (ligt er ook wel aan hoe snel ons huis wordt verkocht) dus ik heb erover zitten denken om geld te vragen om zo'n glijbaan + schommeltoestel te kopen voor in de nieuwe tuin. En nog wat van zulke dingen zo wil ik deze keer graag zo'n lodger omslagdoek die je ook kan gebruiken als voetenzak. Onze oudste was erg groot en hij paste afgelopen winter (toen was hij 1) niet meer in de voetenzak. Dit kindje schatten ze weer lang, dus zal waarschijnlijk zelfde probleem krijgen.. Maar die dingen zijn best duur... Maar op die manier kan je toch kopen wat je misschien nog nodig hebt....

Groetjes,
Jo

We hebben nog wel wat visite ernaast gehad, maar niet heel veel. En ik denk ook dat er meer mensen naar het kraamfeest zijn geweest, die anders misschien niet op visite waren gekomen....
Voor straks houden we ons wel aan bezoektijden: van 10-12 en van 19-21 en dan per dag 1x visite. De weekenden houden we dan voor familie van ver en dan houden we als tijd van 16-21 aan. Ze eten dan dus wel mee, maar dat is met mijn indische achtergrond vrij normaal. We doen dan ook 1 dag per weekend. Ik weet niet of het werkt, maar ik ga er wel voor :)

Groetjes, Yvette

Hoi,

Wij hebben bij de eerste 2 ook een kraamfeest gegeven. We hoorden om ons heen van velen ook dat het kraambezoek gewoon 9 maanden doorging.. daar hadden we niet zo'n zin in omdat we gewoon lekker met onszelf in het weekend wilden zijn. Alles heeft voor en nadelen, ook een kraamfeest.

Toch vonden we het 2x een succes.. alles op 1 dag, even druk maar wel gezellig. Nadeel is wel dat je minder uitgebreid met iedereen kan spreken.. maar je spreekt ze verder in het jaar toch ook wel.. en mensen die anders niet zouden komen kwamen nu toch even langs.
De kleine ging gewoon naar bed als hij moe was ongeacht het bezoek. En met de bevalling kozen we het weekend, was 2x zo'n 6 weken na de geboorte, zodat we zelf al wat rust hadden gehad en de BV goed zou lopen.

Nu met de 3e dacht ik eerst geen feest te doen.. maar nou lees ik weer bij iedereen het kraambezoek bijna een jaar later dus ik denk dat we er nu weer voor gaan kiezen.. zal dan ergens begin november worden.. Dan kan het helaas niet in de tuin maar ja, maakt ook niet uit..

We hadden trouwens het kraamfeest van 1400 tot 1700 dus ook niet de hele dag, 's ochtends lekker rustig en 's avonds ook!

Oja.. de vrienden die we wekelijks zijn waren soms al een keer eerder gekomen en bij de 2 feesten hebben we 2x gehad dat iemand niet kon en een andere dag wilde komen (sommige familie zagen we wel weer bij een familiefeest dus die kozen ervoor niet een andere dag te komen). Dat vonden we prima en dan maakten we gewoon los een afspraak. Zoveel zullen het er niet zijn want mensen hebben ook wel respect voor het feit dat je zo'n kraamfeest houd.

Succes allemaal!

Terug
Bovenaan