kraamfeest

We zijn er over aan het denken om een kraamfeest te houden. We hebben beide nogal een grote familie en ook veel kennissen/collega's/studiegenoten die we eigenlijk wel moeten uitnodigen.
Alleen gaat dat in ons huis waarschijnlijk niet passen... Dat is wel jammer, want we zijn pas verhuisd en dan kon iedereen het huis ook gelijk zien.

Nu dacht ik we kunnen twee of drie dagen doen met steeds een week er tussen zodat het niet te druk wordt. Of we doen een andere locatie. Dan wordt het natuurlijk wel gelijk een stuk duurder.

Hoe gaan jullie dat doen met de kraam visite? Heeft iemand ervaring met een kraamfeest?

Ik doe het gewoon verspreid.
Eerste week zal toch maar alleen familie en beste vrienden komen en later de rest.
Kan zelf plannen hoe het uitkomt,want op kaartje staat toch dat ze eerst moeten bellen.

Wij gaan een kraamfeest geven omdat we 't niet zien zitten om dagelijks bezoek te hebben maanden lang..gelijk een leuke gelegenheid voor een feestje..we wilden 't voor de deur doen op een groot grasveld maar door de onzekerheid over slecht weer en waar dan naar toe hebben we besloten om op locatie het feestje te geven. We zijn erg benieuwd en hopen dat 't bevalt! Succes!

Wij doen geen kraamfeest. Laten de visite gewoon komen en zetten ook op het kaartje dat ze eerst even moeten bellen. Zo hebben we het zelf toch nog een beetje in de hand.
Ben wel een paar keer bij anderen op een kraamfeestje geweest. Op zich is dat best leuk, maar mijn ervaring is wel dat je dan niet echt met de nieuwe ouders kunt praten omdat ze het druk hebben met alle mensen die er zijn. Op zich is dat wel jammer. Maar iedereen moet het lekker doen zoals ze zelf willen he!

Wij doen gewoon de ouderwetse kraamvisites. We hebben niet genoeg familie en vrienden om maandenlang elke dag visite te krijgen dus het is goed te overzien. Je hebt het zelf in de hand hoe druk je het maakt. En ik vond het ook juist wel leuk, voelde me elke keer weer jarig!
Maar ik denk dat een kraamfeest zeker een goede oplossing is als je daar geen zin in hebt. Ik heb er nooit een gehad maar wel goede verhalen gehoord.

Hier geen kraamfeest! We doen gewoon visites, maar plannen wel voor onszelf wat avonden in de week vrij en in het weekend doen we maar 1 avond. Ook willen we sommige mensen gewoon samen laten komen... en we geven duidelijk aan dat we na 9 uur de tent sluiten! Dus op tijd komen is dan wel een must.
Het is gewoon goed plannen: als je overdag visite hebt gepland laat je de avonden weer vrij. Mensen moeten maar schikken hoor.

Een kraamfeest vinden we massaal en vrij onpersoonlijk. De baby kan niet vast gehouden worden en je kunt niet even bijbabbelen met de visite...

Hier van beide... Voor familie doen we gewoon de kraamvisite en we geven in onze grote tuin een kraamfeest voor de vriendengroep, helemaal omdat daar ook een aantal bij zijn waar het contact wel aanzienlijk minder mee is geworden. Als het kraamfeest dan goed bevalt kunnen we bij een eventueel 2e kindje altijd besluiten om alles dan te doen of het juist nooit weer te geven haha.
Op locatie is dan misschien wel duurder maar dan heb je ook het minste werk.
Is ook wel iets voor te zeggen.

Terug
Bovenaan