kraamfeest

wij doen geen kraamfeest de meeste mensen komen toch nog eens extra kijken dus heb je het nog 2 keer is mijn bevinding
als je gewoon de visite zo plant dat je niet elke avond vol staat dan gaat het ook goed
de meeste mensen wachten toch meestal de eerste week af en komen dan

Hier ook geen kraamfeest maar gewoon visites, terwijl me dat wel geadviseerd is door de omgeving, ivm grote vriendenclub en groot succes bij hun. Zij hebben vaak een locatie afgehuurd.
Ik ben gewoon bang dat ik dan bijna niemand echt spreek, wat normaal ook vaak is als je feestje geef. Je bent dan druk met deur open doen, drankjes en hapjes regelen etc....

Ik ga t ook gewoon verspreiden, ze bellen idd maar vooraf en vol is vol.....ga ik gewoon heel duidelijk in zijn. 1e week is alleen close familie en evt een paar goede vrienden welkom. De rest verspreidt zich wel over de 2 maanden daarna. Wellicht regel ik t zo dat wat vriendinnen tegelijk komen, dus een klein vriendinnen kraamfeestje ha ha.

Wij hebben de eerste 2 keer gewoon kraamvisite ontvangen, wekenlang. Met name de tweede keer viel het ontzettend tegen en het was veel te veel en te lang voor onze oudste.
Bij de 3e hebben we een kraamfeest gegeven (in 2x, 2 zaterdagen achter elkaar). Dit beviel zo goed dat we dat deze keer weer gaan doen. Gewoon weer bij ons in de tuin. Een vriendenstel deed de hapjes en de drankjes, zorgden ervoor dat het kraambezoekboek werd getekend, e.d. Echt een aanrader hoor! Zo kun je de eerste tijd lekker samen genieten en "wennen" aan de kleine.

Groetjes,
een augustus 2011 mama

wij hebben de eerste keer heel gespreid visite gehad.. weken lang.. dus met de tweede hebben we een feest gegeven.. dat was geweldig en heel gezellig.
nu met de derde is het aantal mensen aanzienlijk minder dan met de eerste twee dus ja... is een feest niet echt noodzaak.
ik weet nu ook dat ik keizersnee krijgf... dus lig zo ie zo een paar dagen in het ziekenhuis.
dan is het ook wel leuk als je niet zo alleen lig zonder visite lijkt me...

dus geen feest dit keer denk ik.

Wij gaan voor de visite, wel proberen we zoveel mogelijk mensen uit te nodigen op dezelfde dag zodat we er snel vanaf zijn. Op het kaartje staat ook dat ze van te voren moeten bellen dus kan je het zelf een beetje regelen, ik hoop dat het lukt. :) Wij hebben zelf ook een klein huisje maar wel een flinke tuin dus iedereen moet de tuin in! Haha!
Een kraamfeest vind ik zelf heel onpersoonlijk maar het is wel makkelijker je bent overal in 1 klap vanaf.

Groetjes Manon (mei-mama)

Wij gaan ook gewoon voor visite. Zorgen er gewoon voor dat we een paar avonden voor onszelf houden. Op het kaartje staat dat ze eerst moeten bellen, dus zal wel goedkomen.

Terug
Bovenaan