kraamhulp

goedenmorgen,

Ik heb kraamhulp voor 5 uur per dag genomen, maar nu begin ik te twijfelen of ik beter toch 8 uur per dag hulp moet nemen.
Hoeveel uur kraamzorg hebben jullie ????

groetjes tamara
 
Hi Tamara,
Ik wilde eerst ook 5 uur doen. Heb het toen aan mijn VK gevraagd.
Die zei dat omdat ik ziekenfonds verzekerd ben ik toch alles vergoed krijg (op de eigen bijdrage na dan) en dat ik gewoon lekker 8 uur moest nemen. Als ik na een dag of 5 vind dat het dan wel minder kan kan dat vaak wel een beetje geregeld worden. Minder uren is makkelijker te realiseren als meer wanneer je voor 5 uur hebt gekozen.

Maar ... als je familie/vrienden hebt die toch al komen helpen dan is 5 uur volgens mij ruim voldoende hoor! Anders loopt dat vrouwtje toch maar in de weg haha!

Succes met kiezen.
Het zijn van die lastige dingen.

Liefs Bieb.
 
Ha bieb.

ja het komt nou steeds dichterbijer en ik begin nu aan heel veel dingen te twijfelen of ik het wel goed heb geregeld enzo.

Maar heb het net nog ff met me vriend erover gehad en ik hou het toch op 5 uur me schoonmoeder is er elke dag en me bestevriendinnen komen ook helpen dus hulp genoeg

bedankt voor je reactie

liefs tamara
 
ik heb gekozen voor 3 uur. Moet er niet aan denken de hele dag iemand (dan mijn partner/kind) om me heen te hebben. De kraamzorg is er overigens voor moeder en kind en ik neem aan dat ze aan 3 uur dan wel genoeg heeft. Mijn partner doet in die periode de was wel en het avondeten wordt ook verzorgd.

Het is maar waar je behoefte aan hebt denk ik.
 
Het hangt er inderdaad maar helemaal vanaf wat je van de kraamzorg verwacht. Ik heb ook voor 3 uur gekozen, omdat mijn moeder gezellig een weekje komt logeren om voor het huishouden te zorgen.
 
Hoi Bieb, als het goed is komt er nog iemand bij je langs voor een intake gesprek. Je zou met haar kunnen overleggen en samen jullie leefsituatie bekijken, bijv is het eerste kindje, wil je borstvoeding geven en je kunt ook vragen of er inderdaad mogelijkheid is als iets medisch minder goed loopt om uitbreiding te vragen.
Ikzelf ga voor de 5 uur per dag, omdat ik zelf kraamverzorgende ben en mijjn man 's middags thuis is.
Succes Debby
 
Hoi tamara

Ik ben zelf kraamverzorgster en voor iedereen ligt de behoefte anders voor de uren. denk er wel aan dat je partner het ook druk zal hebben met aangeven, geboortekaartjes, boodschappen doen etc, als je daarbij een zware bevalling hebt gehad en je kunt niet veel dan rust de verzorging van jou en je baby ook op je partner. Ook vergoeden sommige verzekeringen ook geeen 8 uur per dag meer dit moet je ook even nakijken. het is idd zo dat we in eerste plaats voor moeder en kind komen, maar daarna doen we ook het huishouden in ieder geval de douche en de wc iedere dag, omdat je vatbaarder bent voor infecties. Als je BV wilt geven en het wilt niet zo dan is het ook moeilijk om je goed te begeleiden. Dus het is niet alleen maar voor het huishouden dat wij er zijn. Je kunt ook de eerste dagen 8 uur nemen en als alles goed gaat de laatste dagen wat minder. dan heb je toch de eerste dagen een vraagbaken bij je en als je weer wat aan de betere hand bent dan loopt de kr.verzorgster je ook niet meer in de weg en kun jij lekker je gang gaan.
Het is wel een lang verhaal geworden maar meestal kun je niet meer terug naar de uren die je erbij zou willen hebben omdat de kraamverzorgster ook ingezet wordt voor het aantal uren.

Succes!
 
Ik ben afgelopen september bevallen van ons eerste kindje.
En ik kan je vertellen dat het fijn is als er iemand gemiddeld zo'n 6 tot 8 uur per dag is die je vanalles leert over de verzorging van jezelf en vooral van je kleine.
Ze deed bij mij ook het huishouden (stofzuigen,de was enz.) en ze kookte voor ons.Maar,dat is eigen keus.

Denk echt niet bij jezelf dat je alles direct kunt en kent want, je zult zien dat er nog heel veel nieuwe dingen om de hoek komen kijken en dat jezelf lichaamelijk echt rust moet hebben deze eerste week.

En de kraamverzorgster kan jou daar heel veel mee helpen. (En ze kan je heel veel tips geven over de verzorging van de kleine.)

Oja,ik vondt niet dat ze er alleen maar was voor mij en de kleine maar ook voor mijn man.
Want,reken er op "Hij wordt ook zo in het diepe gegooit en heeft dus ook wel heel veel hulp nodig"

De eerste week was het voor hem ook een drukke week met div.dingen regelen (geboorteaangifte,kaartjes,visite enz.)
Hij was dus ook blij dat hij niet ook het huishouden en eten koken erbij hoefte te doen.
De kraamverzorgster was er dus voor ons alle drie.

Heel veel succes en sterkte de komende tijd.
 
Terug
Bovenaan