kraamhulp

Ik heb de eerste 3 dagen 8 uur, daarna 5 dagen 4 uur. Je ziekenfonds vergoed niet standaard alle uren hoor!!! dat moet je navragen. Ik zit bij CZ en krijg maar 45 uur (nu heb ik dus 44 uur). Ons kraamhulp bureau (STMG) zei juist dat meer uren altijd kan, maar minder niet. Zij rekenen nu wat wij hebben afgesproken, dus het mag wel minder, maar je betaald alles wat je hebt "gereserveerd".
5 uur is meer dan genoeg. In die 8 uur doen ze niet meer qua verzorging. Alleen kleine huishoudelijke taken. En dat doen ze sowieso wel als ze tijd overhouden. Ze zorgen in de eerste plaats voor jou en je kleintje en dat is toch het belangrijkste? Maak je dus maar niet druk. 5 uur is echt meer dan genoeg. Heb je goed aan gedaan!
 
Ik heb 5 tot 8 uur...afhankelijk van mijn toestand na de bevalling.In principe 5 uur,maar indien nodig kan ik dat met een telefoontje direct omzetten.Vraag eens na of dat bij jou ook mogelijk is.% uur was ook minimaal bij mij...helaas want ik zou liever twee of 3 uur hebben.Aan de andere kant lopen er hier al twee kindjes rond en word mijn man rond de zelfde tijd geopereerd.....dus misschien toch wel meer nodig...
 
ik vond het juist heerlijk dat er de hele dag iemand in huis was die alles regelde: mijn ontbijt, middageten en avondeten, de was, de strijk, het huishouden en de verzorging van mij en de baby natuurlijk. Maar ja, wij waren ook net verhuisd en mijn man was de eerste dagen na de bevalling ook totalloss. Nu we er al eentje rond hebben lopen, denk ik dat 8 uur helemaal geen overbodige luxe zal zijn. Maar wat Edith al zegt: het is maar waar je behoefte aan hebt. Ik heb in ieder geval een heerlijke kraamtijd gehad de eerste keer en hoop dat het nu ook weer zo zal zijn!
 
tja het is zoals je het zelf bekijkt he
ik zelf persoonlij zou voor de 8 uur gaan.
waarom als het je eerste kind is kan zo iemand je toch de nodige advies geven okee je schoonmoeder wellicht ook wel maar de tijden zijn veranded...
en wat als je een dag geen zin er in hebt om het 8 uur om je heen te hebben kun je dan toch altijd zeggen ga vandaag maar lekker vroeg naar huis..
succes met debeslissing
 
het is wat je zelf wild. wij hadden vorige keer maar 3 uur.en mijn man nam die week vrij. Nou, nooit meer. heel veel visite en ik knapte maar niet op. nu hebben we 8 uur en mijn man gaat gewoon werken en neemt de 2e week vrij.als je meerdere kinderen heb is het ook wel nodig. Jullie gaan altijd maar van 1 kind uit maar bij mij komt de 4e!!!!!!!! De andere zijn dan 3, 4 en 5 jaar.
 
ik kan alleen maar zeggen, zo veel mogelijk, ik had 3 uur. las het net al even ik moest er niet aan denken iemand de hele dag... DOE HET WEL!!! ik heb er nog een jaar nasleep van gehad, en het is wel lekker als je man die wek nog wat kan werken en hij daarna vrij kannemen zonder dat hij uitgeput is van de eerste week, dan heb je dus eigenlijk verlengde hulp, reken niet teveel op anderen, dat komt er toch niet van...
succes
 
Terug
Bovenaan