kraamhulp

zo eindelijk telefonische intake gehad

er gaan 5 uren af omdat ik geen bv geef maar er komen 10 uren bij vanwege de bekkeninstabiliteit

al met al 55 uren

maar ja in max 8 dagen, alsof ik daarna wel ineens alles weer kan?!?!

dat snap ik dan weer niet he.
Nou ja zotel is geregeld,ook een kromme regeling:

bevallen en weg in zotel kost je 300 en bevallen en 3 dagen logeren kost 35 euro
maar als je verdoving wilt dan wordt het ineens medische indicatie en weg zotel
dan is het weer bevallen en weg en betaalt ziekenfonds
zeg je dat je sowiso in ziekenhuis wilt bevallen dan krijg je ook een rekening rond 150?
heb je gelijks al een indicatie dan heb je geen keus weer en wordt het ziekenhuis en is het gratis

nou ja we zien wel waar we terecht komen

hahaha als de artsen er mee eens zijn, maar met die voorweeen van mij waren ze dat wel hihihi

niet alleen de zwangerschap loopt bij ons raar en extreem, zo was de bevalling toen ook.

zotel is een ziekenhuis-hotel, kraamhotel wordt het ook genoemd

in het ziekenhuis heb je hotelkamers met verpleegkundigen en verloskundign en naviva kraamhulp is er ook standaard

daar krijg je 1kamer voor jezelf met 2persoons bed, prive douche etc.

je bevalt daar met jouw eigen verloskundige en het vaste personeel.
dan blijf je 2 nachten en dagen en kan jij in bed verwend worden terwijl zij de visite ontvangen voor je en koffie en beschuitjes regelen.
en dat voor maar 35 euro ((in zgt hengelo dan)

je mag ook direct weg maar dan betaald de ziekenfonds dus weer niet. Als je er dus de hele tijd blijft gaan die 2 dagen van je kraamzorg af omdat je die daar al hebt gehad.
kraamhulp kost ook 4 euro per uur dus dat scheelt ook weer.

groetjes

Ingewikkeld allemaal hoor....
Maar dat is Twents.... weet ik alles van, ik ben ook een Twentse uit Ootmarsum....
Maar ik woon in Den Haag.
Ik ga inderdaad ook naar een Geboortekliniek, welke verbonden zit aan het ziekenhuis hier, maar ik ga zonder gereserveerd te hebben.
Mijn VK legde uit, dat het me dan niets kostte en ik loop namelijk ook een risico dat het vol zit en ik moet uitwijken naar een ander Geboortehotel of echt naar een ziekenhuis.... Maar dan kost het dus niets....
Mijn lieve ouders die rijden wel een stukkie naar zee....
Groetjes

Maar heb jij nou wel of niet iets gereserveerd? Je weet toch ook nog niet wanneer Ukkie tevoorschijn komt?

kraamhulp reserveerd voor je, dan is er alitjd plek voor je
en als ik de 3 dagen vol maakt is het maar 35 euro, na deze zwangerschap wil ik wel een paar dagen verwend worden hoor

vorige keer om 4 uur nachts in het ziekenhuis gekomen dus we zien wel

Ik woon vlakbij Zwolle, maar heb er hier in de omgeving nog niks over gehoord. Heb het even nagegeken maar ook in Zwolle hebben zoiets nog niet. Maar ja, ik ben nu van plan om thuis te bevallen. Mocht ik wel naar het zkh moeten voor weet ik het wat, dan wil een ruggeprik haha! Tenzij ik al aan het persen ben natuurlijk.

Maar de intake heb ik al een poos geleden gehad. Ik heb bij de kraamvogel, waar hebben jullie dan? Ik had rond de 20 weken de intake en over een paar weken bellen ze nog even om te horen hoe het gaat.

Liefs ciomama

Hoi Sweetwicca,
Weet je zeker dat dit helemaal klopt? Wie heeft dat verteld de kraamhulp of je verzekeraar? Want ik heb hier namelijk ook over gebeld omdat ik het zelfde wil als wat jij hebt. Daarbij werd het gewoon allemaal vergoed door mijn verzekering en ook al kies ik er voor om na 3 uren weer weg te gaan het is niet zo dat ik dan opeens het zelf moet betalen. Je koopt de dagen in...of ik daar nou wel of niet slaap..
Daarbij is mij ook gewoon verteld dat wanneer jij zonder medische indicatie in het ziekenhuis wil bevallen je een eigen risico hebt van 300 euro bij een basisverzekering. Dat je vraagt om verdoving veranderd er volgens mij niks aan dat je nog steeds zonder medische indicatie gaat bevallen en dus alsnog zelf moet betalen als je niet goed verzekert bent.... Maar misschien is het verschillend per zorgverzekeraar....

Ik ben in ieder geval blij dat ik uit alles kan kiezen wat ik maar kan kiezen. Pijnbestrijding of niet, drie dagen blijven of niet...ik ben gedekt en hoef niks te betalen :) Prettig gevoel want we hebben straks wel andere dingen aan het hoofd.

Groetjes

Terug
Bovenaan