kraamhulp

Dan zie ik toch voordelen aan het moeten bevallen in het ziekenhuis haha kost me niks en kan overal om vragen, ideaal. Nee zonder gekheid het is zoiezo allemaal krom geregeld. Ik zou het alleen wel goed navragen voordat je zometeen een dikke rekening krijgt die je niet ingecalculeert hebt en das natuurlijk niet handig.

En wat de kraamzorg betreft, ik krijg niet de volle mep omdat ik fv ga geven maar dat boeit me ook niet. Mijn man werkt in ploegendienst dus als hij thuis is heb ik de kraamzorg niet de volledige tijd nodig. Heb nu afgesproken dat ik met de kraamverzorgster gewoon afspreek wanneer ze wel en niet hoeft te komen. Die vrouw van de intake vroeg alleen wel of er iemand was als mijn man er niet zou zijn maar ik heb gezegd dat ik geen oppas nodig heb. Mijn man werkt op 5 min afstand, heb mijn buren die ik altijd bellen kan en anders schoonfamilie in de buurt dus daar begin ik echt niet aan.

xx

Hoi,

Het wordt bij mij gewoon een ziekenhuisbevalling omdat ik 3 hoog woon zonder lift. Ik had graag naar een geboortekliniek gewild, die zit in Den haag (ik woon in delft) maar dan komt mijn vk niet.. en ze raden met het af.. snachts zou je er zo zijn, maar mocht het overdag gebeuren, dan ben je niet binnen het half uur in de spits in de binnenstad.. dus dat vonden ze helaas een te groot risico.. dan maar gewoon hier in het ziekehuis.

Ik heb in december al een intake gesprek gehad met de kraamzorg.. ik zie er zo tegenop om iemand in huis te hebben.. ik vind het niet nodig dat ze hier zijn om het huis schoon te maken.. dat doet mijn man of mijn moeder maar. We wonen niet groot, dus het is zo gebeurd..
Ik wil graag dat de kraamzorg me verteld hoe je je moet zorgen voor het kind, maar verder ziei k het niet zitten een vreemde om me heen.. klink misschien stom, maar ik zie er echt tegenop.
Heb het ook met hun overlegd.. en we hebben de uren naar 24 uur teruggeschroeft. Het minimale. dat is 3 uur per dag. Mocht het uiteindelijk toch nodig zijn dan kan ze het wel gewoon verlengen tot 49 uur.. we zien wel. Als het wel bevalt kan ze langer blijven, dat bekijken we tzt wel.

Helaas kan ik zoiezo geen ruggenprik nemen.. dus het moet zonder !! En mocht het een keizersnee worden, dan onder gehele narcose.. We zien wel hoe alles loopt.. :)

Grtjs !

@lieloe..ik zag er bij mijn dochter ook enrom tegenop. Ik kan er niet tegen als iemand anders mijn huishouden enzo gaat doen. Ook het idee van een vreemde over de vloer vond ik niet fijn. Daarbij kwam ook nog het feit dat onze kraamhulp er eentje van niks was. Toch had er op het moment geen moeite mee. je bent zo moe en ontdaan door alles dat het fijn is dat er iemand is die de belangrijkste dingen doet.

Ik krijg ook 'maar' 45 uur zorg. Dit omdat ik ook fv ga geven. Ik vind het niet erg. Mijn man werkt op 5 min. van huis en heeft na de kraamweek 2 weken vakantie, en mijn moeder heeft die 2 weken ook vakantie dus dat komt wel goed. Ook voor mijn dochter hoeft ze niet lang te blijven, zo snel mogelijk weer met ons eigen zodat we rustig kunnen wennen lijkt me heerlijk!

Wel had ik er moeite mee dat mijn hechtingen elke keer gecontroleerd moesten worden. Bij de vk had ik daar geen last van, dat waren lieve dames, maar de kraamhulp heeft mij niet gezien down under haha. Ik had totaal geen klik met haar en dan ga ik echt niet met de billen bloot! Gelukkig was het niet nodig haha!

Ik ben van plan om thuis te bevallen als alles goed gaat natuurlijk ,vond fijn lekker in mn eigen vertouwde omgeving,wel wil ik absoluut dat de kids de deur uitgaan als het begint of vordert,wil niet dat ik straks door de pijn hun gaan afsnouwen enzo,verder heb ik 2 x een top kraamverzorgster gehad,de laaste heb ik weer gevraagd en heb af en toe mail contact,hoop zo dat ze weer komt,heb er zelf absoluut geen moeite mee dat ze mn huishouden doen vind fijn juist.
verder ben ik gewoon graag thuis en is het voor mn kindjes ook het fijnst als mama er gewoon is.
liefs jootje

hoi dames,

kraamhulp nam nu pas contact op en alleen telefonisch omdat de verzekering geen 2e huisbezoek vergoedt
en wij hebben alleen basisverzekering van zekur, unive.

Maar laat mij nu maar die nachten daar slapen, zeker na vanmorgen ben ik daar wel aan toe. kan altijd anders beslissen.

Ik verwacht niet verdoving nodig te hebben zonder medische indicatie, ik vraag me juist af of ik dit keer uberhaupt het zotel haal.

zo eerst naar de huisarts, zou je i het zotel mogen bevallen met gebroken ribben of heb je dan direct een medische pas? zou mij prima zijn,, ik ben het helemaal zat nu

toch evne nagebeld en de prijzen liggen zo:

thuisbevallen is gratis

in Zotel Hengelo bevallen en 3 dagen 2 nachten blijven is gratis, alleen de 4 euro per uur voor kraamhulp, en thusi heb je die ook. Dat noemen ze verplaatste thuisbevalling

in Zotel Hengelo bevallen en na 2 uur weg is het ineens een polilkinische bevalling en vergoeden ze max 193 euro dus jij betaald 297 euro

Ziekenhuisbevalling met medische indicatie is gratis

Volgens de verzekering ziet elk kraamhotel het anders, het ligt dus aan hoe zij het declareren bij de ziekenfonds.
Wij hebben alleen basisverzekering daarom maakt het bij ons dus wel wat uit

Ik moest even wat te doen hebben om de misselijkheid en pijn vol te houden, nog even en dan naar de dokter

Hoi Sweetwicca,
Bovenstaande klopt inderdaad als je alleen een basisverzekering hebt. Je zit volgens mij overal met je eigen verplichte bijdrage van 300 euro als ze het poliklinisch doen. Ik heb er toen voor gekozen om een aanvullende verzekering te nemen omdat dit in totaal goedkoper is dan wanneer ik in de basis bleef en het eigen risico moest betalen en de eigen bijdrage kraamzorg. Zit bij de Friesland zorgverzekeraar en daar denken ze echt super met je mee.

En toch blijft het belachelijk dat je hier voor moet betalen. Voor sommigen is er dan alleen nog maar de keus om thuis te bevallen of bijna te hopen op een medische indicatie. Vind ik echt te gek voor woorden dat het zo moet in Nederland. Je zou zelf moeten kunnen bepalen over hoe, wat en waar...Geld geld geld....

Groetjes,

Terug
Bovenaan