kraampakket ook nodig bij bevalling in ht ziekenhuis?

ik ga ook in het ziekenhuis bevallen ,maar heb wel een kraampakket bestelt krijg je gewoon vergoed.
zoals zeiltjes enzo heb je ook voor die tijd nodig als spontaan je vliezen breken in bed,en kraammaandverband heb je na die tijd ook nodig.
 
even een belletje naar je zorgverzekeraar of de website van je verzekeraar, als je het vergoed krijgt (meestal wel) gewoon halen en anders zou ik het zowieso wel aanschaffen.
al die spullen komen toch wel van pas vooral als je net bevallen bent ben je best blij met die zeiltjes, kraamverband enz.

trouwens een tip voor iedereen die de bedzeiltjes ook zo vies zweterig vinden (die je idd onder je beddengoed stopt vanaf een week of 36 om te voorkomen dat je je matras weg kunt gooien als je vliezen toevallig breken...) ik heb zelf een liegelind bedzeiltje aangeschaft bij de babyspeciaalzaak. (prenatal zal ze ook wel hebben denk ik) dat is een ademend bedzeil (gebruiken ze in de thuiszorg ook voor bejaarden e.d.) toevallig heb ik ze voor mijn 5 jarige dochter die nog welleens een ongelukje heeft en het bedzeiltje ademd, lekt echt niet door, neemt wel vocht op zodat het er niet afloopt en je kunt hem na het wassen zelfs in de droger stoppen. het materiaal ziet er ook niet uit als plastic, kraakt ook niet zo irritant ;) werkt super en je kunt hem later voor je peuter gebruiken.
in verschillende afmetingen te koop ik heb er 1 van 90 x 100.

beetje offtopic maar toch :p
 
Terug
Bovenaan