Kraampakket van Menzis

A

Anoniem

Guest
Hai, Ik ben verzekerd bij Menzis en nou ben ik eigenlijk erg nieuwsgierig wat daar nou precies inzit. Dit ook in verband met dat ik dan bepaalde dingen nog niet hoef te kopen.

Heeft iemand het pakket al ontvangen?

Groetjes bianca, 17 weken en 2 dagen zwanger.

dit is een goede..

Ik zit bij zilverekruis... en ben heel nieuwsgierig wat daar in zit....
dus als iemanddat weet.

liefs Annemieke

In de kraampakketten van verzekeraars zitten meestal dingen als:
- navelklemmen,
- een pak kraamverband (koop er meer een paar pakken bij want daar ben je zo doorheen),
- een  flesje alcohol,
- ontsmettende zeep
- matrasbeschermers in diverse vormen en maten,  
- rubberen handschoenen (niet altijd),
- een netbroekje, etc.
soms krijg je er nog een babycadeautje bij.

Alles wat je voor de verzorging van jezelf en de baby verder nog nodig hebt, zul je dus zelf moeten aanschaffen.

Hai hai

Het ligt een beetje aan je verzekering maar in elk geval zit alles wat
je nodig hebt voor een thuisbevalling erin, alleen niet 2 emmers ed
maar dat lijkt me logisch, en als je aanvullend 2 bent (zoals ik dus)
zit er ook nog een set natusan badproducten in shampoo, olie, badschuim
en een fles desinfecterende zeep. En er zit een aap bij en een boxkleed
en het alles zit in 2 grote (semigrote ze hebben een rare vorm) dozen
waar je later nog valles in kan doen. Het is overigens dezelfde doos
als 2 jaar geleden alleen een ander kleed. Dus nu heb ik 2 boxkleden en
maar een box hahahaa

Hou even in de gaten of je em op tijd krijgt ik kreeg em na nog eens bellen pas van de week en ik ben morgen al 35 weken zwanger

Groetjes Jip

Hallo, ik heb een kraampakket van Menzis en ik vond hem erg leuk , er zit een hele verzorgingslijn voor je kindje in [haarlotion,schuimbad, wasgel ,olie, handzeep in een flacon, een gewoon stukje zeep en navelklemmetjes,] ook kreeg ik een boxkleed met het thema de ,,jungle,, hoofdkleuren felgroen en aquablauw met een grote aap in het midden ,en dan krijg je er ook nog een aap bij in vorm van een leuke knuffel , het kraampakket word geleverd in 2 erg handige kratjes/opbergboxen met een sluitbare deksel en ik geloof wel dat er voldoende in zit aan verbanden en celstof matjes en onderleggers , ook zit er een matrasbeschermer in ,ik vond hem er goed uitzien en ben er tevreden over , ik hoop dat je zo een beetje ingelicht bent en dat de verassing er zo niet af is voor jou ,nu ik alles verklapt heb , groeten Alien 36 weken zwanger 4 de kindje

Beetje dom van me zelf, maar ik had niet echt gekeken wat voor verzekering had via unive. De nieuwe dan, er is niet veel veranderd maar nu krijg ik geen kraampakket.........jammer. Die bij betaling is altijd zo van kraamzorg. Maar het viel me nog mee. 140 euro en ik heb voor 5 dagen en 8 uur per dag gekozen.

Dit had ik ook bij de eerste en vond het heerlijk!

De kraamtijd vond ik echt heel leuk, kijk er ook zeker naar uit.

groetjes wendy

Dank jullie wel en vooral alien.
Nu weet ik een beetje waar ik nog even mee moet wachten met te kopen.
Het is allemaal toch al zo veel wat je aan moet schaffen en alles wat
je krijgt scheelt dan weer.

29 weken + 5 dagen:

Hallo Allemaal,

Ik heb gisteren ook een kraampakket gekregen van Menzis. Voor dat ik hem kreeg had ik jullie reactie's al gelezen. Ik heb het duurste verzekeringspakket genomen "Extra verzorgd 3" maar ik heb maar 1 doos gekregen? (uit jullie reactie's 2 dozen bij "Extra verzorgd 2" ?) En op de doos staat: Menzis 2 (meduim pakket)???

Naast de standaard dingen zoals: matras beschermer, flesje alchohol, desinfecterende handgel, vloeibarde desinfecterende handzeep, steriel wondkompres ect... Heb ik nog een knuffel (aapje) en een badcape (aapje) gekregen (wel erg leuk!). Maar geen baby lotion of baby zeep gezien hoor....

Heb ik nu een verkeerde kraampakket gekregen? Of wordt hij in 2 keer verstuurd? Ik ga maandag eens even bellen.......

Groetjes,
Loekie

Terug
Bovenaan