kraampakket

Hallo allemaal!

Wie van jullie heeft er al een kraampakket van de zorgverzekering ontvangen? Zaten er leuke extra dingen bij? Ik heb het vandaag ontvangen van FBTO en daar zat het boek baby's eerste jaar bij. Had al eerder het 9 maanden dagboek ontvangen van FBTO.
Ik vroeg mij nu alleen af (ik ga in het ziekenhuis bevallen) of die spullen dan meemoeten... Nee toch?? Zoals een navelklem enzo dat krijg je dan toch daar... Ik heb dan toch alleen de spullen nodig voor na de bevalling?

Enne... na het zien van al die verbanden en kompressen verheug ik me er niet echt op..

Hoi Hoi,
Ik heb nog geen kraampakket ontvangen, maar bij de vorige zwangerschappen zat er altijd wel iets leuks bij of was het in een leuke krat gedaan die later te gebruiken was voor het opbergen van speelgoed. Bij de laatste zwangerschap zat het in een tummie tub ook erg handig.......
En al die spullen die er in zitten mag je voor thuis bewaren je hoeft niets mee te nemen na het ziekenhuis.
En tja......die verbanden en kompressen zijn niet echt iets om je op te verheugen.......en meestal moet je nog bij halen....haha!

Hoi! Wat leuk dat je 'm al hebt. Ik krijg die van mij eind juni ongeveer. Ben benieuwd wat er in zit. Ben verzeker bij interpolis, geen idee wat ik kan verwachten. Ik dacht dat je alles mee moest nemen naar het ziekenhuis haha. niet dus! Ben ik blij, scheelt me weer wat gesleep.

Ik zit bij Ohra, maar het kraampakket nog niet gehad (dus als iemand het wel weet..). Krijg ik rond 7 maanden volgens mij, dus lang zal het niet meer duren. Verbanden en compressen zijn hier al bijgehaald, hoef ik daar voorlopig even niet meer bij stil te staan haha.

Ik heb hem toevallig eergisteren gehad van CZ. En ook hier idd een boel kompressen en verbanden en meer enge dingen haha.

Bij ons zat er een brief bij dat als we in het ziekenhuis zouden bevallen we die dingen niet mee hoefden te nemen en een flyer dat we ze ergens in konden leveren voor vrouwen in 3e wereldlanden.

Als leukigheid zat er bij ons de knuffel van Zetje Zebra in en een boekje met spelletjes die je met je kind kan spelen.

Hier nog geen kraampakket ontvangen, maar ben de vorige keer in het ziekenhuis bevallen en je hoeft het pakket inderdaad niet mee te nemen. En uiteindelijk haalt de kraamzorg er wel uit wat je wel nodig hebt (alcohol, watten voor de verzorging van de navelstreng bijvoorbeeld en je eigen kraamverband).
Dat kraamverband vond ik de vorige keer ook erg confronterend, maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee, ook al moesten we toch nog bijhalen.

Terug
Bovenaan