Kraamschudden?????

Tja ik heb net even alle vriendinnen mogen optrommelen om ook te gaan kraamschudden. Ik als drent kende dat dus echt niet, maar in Hardenberg,Gramsbergen, Ommen en omstreken gebruiken ze deze term ook. Tja en toen de dames aldaar begonnen met baby's moest deze drent ook mee in het kraamschudden......

Jolanda

Hoi mamalizz,
Dat klopt mijn vriendinnen doen dit idd ook. De kleine blijft op totdat wij er allemaal zijn en dan gaat het van hand tot hand. Totdat het weer bij de moeder is en deze geeft het aan de vader of brengt het zelf naar bedje.

Tja, als geboren en getogen Achterhoekse kan ik natuurlijk niet achterblijven met een reactie....kraamschudden komt volgens mij inderdaad oorspronkelijk hier ergens vandaan maar wij gebruiken het eigenlijk niet hoor. Alhoewe, kent iemand het Kerstverhaal van Herman Finkers? Hij gebruikt daar ook 'kroamschudden' en hij komt toch echt uit Twente...deze streken worden trouwens wel vaker door elkaar gehaald..
Liefs, Marcia mv Puck.
ps: Danielle, ik ben nu nieuwsgierig; waar kom jij vandaan?

Ik woon nu sinds 2 jaar net over de grens in Duitsland (bij Dinxperlo de grens over) en daarvoor heb ik 1,5 jaar in Silvolde gewoond.
Waar woon jij dan?

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan