Kraamvisite - help

Hoi allemaal,
Ik heb misschien een rare vraag, maar iets wat mij echt een beetje dwars zit...: wanneer laat je de kraamvisite langs komen?
- Elke keer dat ik deze vraag tot nu toe heb gesteld in mijn omgeving krijg ik als antwoord: "dat is helemaal aan jou, wat jij zelf fijn vind." - Leuk maar daar heb ik dus niet zo veel aan, graag dus echt jullie eigen meningen hierover?
Ik heb zelf geen ervaring met babys - ook niet in de naaste omgeving: ben dus zelf ook nooit op kraamvisite geweest. Ik heb 2 schoonzussen die in het ziekenhuis zijn bevallen en we hebben ze daar (als familie zijnde) opgezocht, dus daaruit kan ik ook niets opmaken...
Stel nou dat de bevalling prima gaat (ik weet dat als het anders verloopt er gewoon andere afspraken gemaakt moeten worden) en ik ben een paar uur later gewoon thuis. Is het normaal om eerst een aantal dagen zelf te genieten alvorens mensen uit te nodigen (zo ja, hoe lang ongeveer?) of verwachten mensen echt de volgende dag op de stoep te mogen staan. Ik neem aan dat er wel verschillen zijn tussen naaste familie en vrienden/kennissen...
En als je eenmaal de geboortekaartjes hebt gestuurd (doe je dat meteen dezelfde dag?) - is dit de uitnodiging voor mensen om langs te komen?
Stel nou ik stuur de geboorte kaartjes pas een week later? Is dit ook gewoon ok? of wordt dit als veel te laat gezien? Iedereen zegt nl dat het fijn is als de kraamhulp de visite opvangt, maar dat zou wel betekenen dat iedereen binnen de eerste week moet komen...
pffff... ik wind me alweer veel te veel op over iets kleins als dit maar ja... kan het niet ehct helpen helaas....
wie heeft er tips?
Gr,
KC

hoi kc

ik kan je echt niet vertellen hoe jullie het moeten doen maar wij hebben het alle bij de keren anders aangepakt.misschien heb je er wat aan