Kraamvisite - help

Hoi allemaal,

Als ik 's avonds laat of 's nachts ga bevallen dan hebben we met mijn ouders en schoonouders afgesproken dat we wel bellen, maar dat ze wachten met langskomen tot de volgende ochtend. Wij  vinden het voor ons zoontje al helemaal niks als mijn ouders hem midden in de nacht  uit zijn bedje moeten plukken om naar ons te komen en dan na een uurtkje weer weg te moeten... onze ouders zijn het daar helemaal mee  eens.
Ze komen dan gezellig als ze wakker zijn en mijn ouders nemen Bowen dan mee. We vertellen zelf aan hem dat hij een zusje  heeft gekregen en geven hem dan ook een kado omdat hij dan de oudere broer is geworden!!

Verder sturen we  de kaarten zodra ze klaar zijn.  Tussen  13.00 en 1500 neen ik geen telefoon op en doordeweeks 's avonds willen we geen visite omdat we dan alle rust voor ons zoontje willen hebben zodat het voor hem ook leuk blijft dat ie er een zusje bij heeft gekregen. Dat is de tijd voor ons eigen gezin!!

Wie daar een probleem mee heeft die heeft gewoon pech!!!!  

Liefs, Marielle

Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat wanneer de kleine er is, er alleen de eerste week familie mag langskomen. Pas in de tweede week vrienden enz.
Op het geboortekaartje komt niet te staan hoelang moeder en kind rusten. Ik zet mijn telefoon op stil dus als mensen bellen hebben ze pech.
Staan ze onverwachts voor de deur zonder te hebben gebeld dan sturen we ze ook zonder pardon weer weg. (er staat namelijk wel op het kaartje dat ze voor een bezoekje even moeten bellen)
Zo gaan wij het doen.

liefs Suus

Halloo,

Het is moeilijk om van te voren advies te geven omdat je niet zo goed weet hoe het gaat lopen. Wij hadden bij mijn zoontje de kaartjes pas na een week de deur uit gedaan. Gevolg: heel veel mensen die toen opeens langs wilden komen. Vooral mijn man kan moeilijk "nee" zeggen, dus zaten we hier vrij vaak met bezoek. Sommigen bleven ook nog eens heel lang. Mensen zonder kinderen realiseren zich niet hoe vermoeiend het is, daar ga ik deze keer wel iets van zeggen.
Ik denk dat ik deze keer meer mensen langs laat komen als de kraamhulp er is. Die kan dan lekker iedereen weer op tijd wegsturen. Ook mijn schoonouders ga ik wat meer "sturen" wat bezoek betreft. Die willen dan te pas en te onpas langskomen. Aangezien ze heel lang moeten reizen, stuur je ze ook niet na een uur weg, maar je hebt er toch werk aan (in ons geval) Het is niet zo dat ze me dan iets uit handen nemen of zo. Ze willen natuurlijk ook graag de baby vaak zien, maar de vorige keer werd het me echt teveel.

Eigenlijk komt het erop neer dat je eerst met je partner duidelijke afspraken moet maken over wat je wel en niet prettig vindt. Naar gelang de situatie kun je deze afspraken nog aanpassen. En maak je vooral niet te druk om anderen. Gewoon zeggen als het niet uitkomt!

Groetjes Empe

Terug
Bovenaan