kraamvisite of kraamfeest?

Hoi dames,

Ben benieuwd wat jullie gaan doen als jullie uk geboren is.

Gaan jullie voor 'gewone' kraamvisite of een kraamfeest?

Ik twijfel enorm! Zit er aan te denken om ergens een ruimte af te huren voor 3 uurtjes. Dan hebben het meeste in 1 keer gehad. Dit willen we doen ergens eind januari/begin februari als we alle andere drukte hebben gehad en een beetje aan het vader- en moederschap zijn gewent.
Maar het kost wel wat!

Kraamvisite thuis is persoonlijker en kan je gezelliger met iedereen kletsen en de tijd nemen, Aan de andere kant krijg je ook visite van mensen waar je niet zo veel mee hebt,
Mijn vriend heeft een drukke baan dus ben ik er bang voor dat ik straks in mn verlof elke dag visite over de vloer krijg terwijl ik juist rustig wil genieten.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier straks mee om denken te gaan.

lfs Esther

Ik ben nu bijna 36 weken zwanger, en wij geven een kraamfeest, wij doen dit thuis, we doen het achter op de plaats, in een tent met van die warmtekachels. We wilde ook wat afhuren, maar dan ben je wel wat kwijt en wij vonden dat zonde, vandaar dat wij het zo doen. Wij wilden graag een kraamfeest omdat we niet na ene half jaar nog kraamvisiste over de vloer willen krijgen en ook omdat dit beter is voor onze 4,5 jarige dochter. Elke week bezoek voor de "nieuwe"baby is ook niet fijn voor die leeftijd.

Heel veel succes met de keuze.

Gr WEndy

Hey Esther,

wij hebben ook flink getwijfeld.
Maar omdat het uiteindelijk toch een hoop geld kost en we het toch graag iets persoonlijker houden, hebben we besloten om het bij gewone kraamvisite te houden.

Ben erg benieuwd hoe het zal gaan, heb nog geen ervaring dus wie weet dat ik er bij een eventueel ooit 2e kindje heel anders over denk :)
In ieder geval succes met je keuze en laat je weten wat het gaat worden?

Groetjes Kim

Wij doen ook een kraamfeest!

Bij de eerste was ik het zoooooo zat al die mensen die na weken nog over de vloer kwamen vandaar dit besluit.
Wij hebben een zaaltje gehuurd voor weinig en mogen zelf drank en hapjes meenemen ideaal dus.

Gr. Mik

Thnx voor jullie reacties!

Wij zitten er inderdaad ook niet op te wachten om een half jaar in de visites te zitten. En als je het dan bekijkt kost het ook een hoop geld (en energie)

Wij neigen dus ook meer naar een kraamfeest. Heb gisteren even wat in het rond gebeld en ik denk dat we er wel uit gaan komen,
Bij ons thuis is geen optie, of je moet het al gaan opsplitsen, anders is het teveel in 1 keer.

We hebben het er maar druk mee! Met al die voorbereidingen! :)

Lfs!

Wij gaan gewoon voor kraamvisite. Ik ben 1 keer naar een kraamfeest geweest. De kersverse moeder wilde dolgraag haar verhaal verteld dus heeft het zeker 20 keer verteld... Maar goed wel allemaal op 1 dag dus ze was er wel vanaf .. maar het sprak mij niet echt aan.

He hallo,

Ik doe ook gewoon ouderwets. Is ook leuk om die mensen te zien en te praten hoe het met hen gaat. En dus over andere dingen praten dan alleen de baby.
Tja en mensen die je niet op visite wilt, kan je dat ook gewoon zeggen toch?

Denk wel dat je beschuit met muisjes straks mijn neus uitkomen!

Bij de eerste een half jaar lang veel visite gehad. Daar heb ik nu echt geen zin in. Mijn man heeft ook een drukke baan, dus de meeste visiste heb ik alleen en dan allemaal van die tantes van hem die je normaal nooit ziet....

Bovendien heb ik een peuter van 2 1/2 rond lopen.

Dit keer een kraamfeest dus.

Terug
Bovenaan