kraamvisite of kraamfeest?

Hoi hoi,

Ik ben zo bang dat je met een kraamfeest, wat je meestal wat later geeft, alsnog heel veel mensen dubbel op visite krijgt. Mensen willen toch een kijkje komen nemen, eerder dan 1,5 maand na de geboorte. En wat zeg je dan? Uhh nee, je bent niet welkom, dan en dan is er een kraamfeest, we zien je dan wel verschijnen? Dat lijkt me zo moeilijk!

Wij gaan gewoon ouderwets voor visite.
Heb er wel over nagedacht, maar visite lijkt ons beter. De mensen die het meest dichtbij ons staan komen toch wel in de eerste 2 weken.
Daarna doen we het rustig aan, als het niet uitkomt zeg ik dat ook gewoon.
Met een kraam feest heb je toch de kans dat mensen eerder komen, of niet kunnen op de datum van het feest.
Daarbij zitten we dan al in een hele drukke feestperiode(Sinterklaas, borrels, recepties, kerst oud en nieuw.
Vind het ook persoonlijker als mensen thuis langskomen, kan je rustig praten.

Suc6

Grtjs Mar

Hier ook gewoon ouderwets visite :).
Ik heb persoonlijk niks met een kraamfeest...ik vind het juist gezellig als er visite komt. En natuurlijk niet van iedereen...maar daar ben ik dan ook wel erg eerlijk in. Die stuur ik al geen eens een kaartje!
Wij hebben beide een kleine familie, dus qua drukte zal het wel meevallen...
En om te zorgen dat de oudste twee er niet gek van worden, zal ik ook veel visite plannen tijdens de ochtenden dat zij op school zijn :).
Ik eet trouwens nog steeds geregeld een beschuitje met muisjes hahaha, gewoon omdat ik dat zo lekker vind, dus die zullen mijn neus niet uitkomen.
Succes met alle voorbereidingen.

Groetjes

Wij gaan ook dit keer weer voor de kraamvisite. Vind het erg gezellig!
Bij de eerste hebben we in het begin heel rustig aan gedaan. Pas naar 2a3 weken kwam het en beetje op gang. Ook hebben we mensen afgebeld als we er even niet zagen zitten.

Liefs Danielle

Wij gaan gewoon voor de kraamvisite inclusief beschuit met muisjes, haha! Hebben we bij mijn dochter ook gewoon gedaan, en de belangrijksten komen toch wel de eerste weken en de anderen wachten zelf wel even voordat ze bellen ,vond ik wel fijn eigenlijk liep het vanzelf. En als het niet kan zeg ik dat gewoon. Want nu heb ik een dochter dus word het zowiezo alleen s'morgens of s'middags dus niet sávonds. Ook wel heerlijk om de avond voor jezelf te houden. En ze gaat 2 1/2 dag naar de creche dus dan ook zoveel mogelijk dan plannen in ieder geval de mensen die wat verder van je af staan. Want familie en beste vrienden is ook wel leuk en goed voor Yara als ze daar bij is. Ik heb zelf geen ervaring met kraamfeesten.
Liefs Mariue

Terug
Bovenaan