kraamvisite of kraamfeest?

Hoi hoi

Het begint nu echt dichterbij te komen dat de 1e babietjes geboren gaan worden

maar dan krijg je de kraamweek met een nodige maar bemoeige kraamhulp

En kraamvisite of ga je voor een feest?

op moment van geboorte is mijn man en beste vriendin er al bij
diezelfde avond/dag mogen opa en oma komen kijken en mijn zwager die haalt nl mijn man op. Ook zou ik leuk vinden als de vader van mijn beste vriendin haar ophaalt ipv haar man zodat hij ook deze baby als 1e ziet. Dat was de vorige keer ook en hij is dan beetje de papa van mijn man zeg maar. Hij was apetrots dat hij Mara mocht zien en Dennes vond het geweldig. hij kan heel goed met hem.

De dagen erna mogen mijn andere beste vriendin en pleegzusje en huishoudster/vriendin langs komen oh en mijn andere zwager en schoonzus, en de aanstaande van mijn zwager die er al bij was.

Maar verder wil ik eerst bij komen en dan wat wil ik dan? even paar weken niks behalve wie ons helpt natuurlijk.

De overige vrienden willen langskomen, het team denk ik en misschien zijn tantes weer. Zit niet meer ind e OR dus die komen niet langs. hmmm zo klinkt dat niet als veel mensen. Maar zelfs weken later als je net in ritme met je kleintje zit is het raar als je team langs komt, je zit al weken thuis met dat hummeltje, helemaal op hem of haar ingesteld en dan komt een groep van de buitenwereld langs. Ik vond dat toch lastig, ook moe door de nachten. Maar ja wanneer geniet je er wel van? en hoe?

denk dat ik muffins in de vriezer gooi en versiering en dan op de dag zelf alles tevoorschijn haal voor wie komt en verder lekker niet, geen feestje maar. dat is ook weer zo druk.

Hoi wij doen visite. Hebben een kalender gekocht em het eerste wat we doen zijn kruisen zetten. Deze dagen willen we geen visite. In de kaart staat dat mensen eerst moeten bellen. Maar dat weet iedereen ook wel. Na de bevalling zijn ouders, schoonouders en schoonzus uitgenodigd. Maar pas als wij dat willen.
Liggen samen goed op 1 lijn, gelukkig.

Beschuit met muisjes zijn in huis.

X yvonne

Ik ben niet van de visite en heb een enorme hekel aan verjaardagen.............. dus het wordt zoiezo geen feest hier... Het is trouwens hier ook veels te klein.. kan iets van 6 mensen kwijt en dat is het dn ook wel weer.. dan zit de kamer vol !

Ik vind het fijner om mensen 1 op 1 te spreken, dus waarschijnlijk nodigen we per keer iemand uit.. zeker neit te veel op een dag want dat trek ik niet..
ik zie wel hoe het loopt.. ik kan nooit zo goed tegen drukte, dus eerst maar eensk ijken hoe de bevalling gaat en hoe ik me dan voel :)
Mijn ouders en broer zullen de kleine direct zien.. die wonen vlakbij en zie ik toch al iedere dag :)

Gelukkig heeft mijn man een hele maand vrij dsu dat is natuurlijk super relaxed ! Kunnen we alles samen doen ;)

Oja... ik ga geen beschuit met muisjes doen, maar Bake Pops ;)
dat zijn cakejes op een stokje !! Dat schijnt iets nieuws te zijn.. zag het laatst op tommy teleshopping (hoeveel ik ook een hekel heb aan dat soort zenders, hierover was ik direct enthousiast).
Ronde bolletjes met een stokje erin en je kan dan die balletjes dan versieren met van alles..
als je het ziet, krijg je er meteen zin in (althans, dat geld voor mij:))
Ik heb ze besteld en als het goed is komen ze volgene week ! Ben benieuwd ;)

Hier is alleen mijn man bij de bevalling en daarna mag mijn zoon komen met schoonmoeder en vriend omdat ie daar heen gaat maar hij mag als eerste naar binnen om de baby te zien en vast te houden. Mijn ouders wonen niet naast de deur maar die mogen er ook bij en broer van mij en broer en gezin van mijn man en dat is t dan ook maar goed die kans is klein, denk dat die thuis pas komen. Verder zien we wel wie er komen wil, ze bellen vanzelf wel.

xx

Ik zie ook op tegen het bezoek.....misschien maar niet al teveel kaartjes sturen ;)
Maar ik zit toch al gauw op 85 misschien ga ik nog wat strepen! Ik ga ook kruizen in mijn agenda zetten, goeie tip want dan kun jezelf ook een beetje genieten!

In de kraamweek wil ik eigenlijk zoveel mogelijk samen met m'n vriend van de kleine genieten. Tuurlijk wel met naaste familie erbij, maar ook niet hele dagen hoor. Heb in het begin van de zwangerschap gezegd dat ik eigenlijk de eerste weken, 3 of misschien wel 4 of 6, zo min mogelijk bezoek wil. Afhankelijk van hoe ik me voel en hoe het met de kleine gaat, zien we wel weer verder.

Overal lees ik trouwens dat 1x bezoek per dag echt meer dan genoeg is, zeker in de eerste paar weken. Lijkt me ook een goede tip!

ik ben altijd nogal makkelijk en iedereen mag komen wie een kaartje heeft gekregen alleen moeten ze even bellen zodat ik niet met een kamer vol zit.
ik heb dit keer muffins geregeld via een nichtje van mij. ideaal.kijk in het begin heb ik wel zoiets van eerst de kinderen en de opas en omas maar verder geeft het me niet echt in wat voor volgorde of iets

Terug
Bovenaan