Kraamvisite

Hoi,

Misschien hele stomme vraag maar tot wanneer doen julllie kraamvisite? Ons meisje is 5 maand en hebben nog heeeeeel veel mensen (waaronder 5 broers man) niet langs gehad. Ik denk op een gegeven moment is het ook klaar toch?

Dan noem je het vanaf nu toch visite en geen kraamvisite meer?
Wij hebben ook familieleden die onze dochter (bijna 8 maanden) nog niet hebben gezien. Combinatie van wonen in het buitenland, corona maatregelen (en voorzichtigheid) en andere zaken. Soms lopen dingen zo.. 

Bij ons zijn er ook een heel aantal mensen niet geweest, jammer dan! Zo denken wij. Het is ook een beetje de tijd dat er nu niet zoveel visite komt.

Het is wat je persoonlijk wil natuurlijk. Zelf zou ik mensen nu wel ontvangen, zolang ze verder geen klachten hebben. Je kan ervoor kiezen om ze niet de baby vast te houden of in de tuin te zitten als het lekker weer is.

Baby vast houden doen we zo wie zo niet allen opas en omas. Ze wonen op ong 20 mi rijden dus echt ver weg niet. 2 andere broers zijn wel geweest terwijl die ook hrel vaak hebben afgebeld ivm contact corona patienten. Die 5 die niet zijn geweest laten ook niks van zich horen nu snap ik ivm corona dat mensen voorzichtig zijn maar iets laten horen ofxo kan toch bedoel het is je broertje die vader is geworden

Wat frustrerend! Ik snap zeker dat je dat irritant vindt hoor, ik zou het ook schandalig vinden als mijn broers/zussen of die van mijn vriend na zo'n tijd nog niks van zich hebben laten horen. Corona is maar een excuus tot een bepaald punt hoor, er kan ook een heleboel wel. Zeker in 5 maanden, kom op. Verdere familie of vrienden begrijp ik inderdaad, maar naaste familie verwacht ik wel meer van.

Persoonlijk zou ik het lekker zo laten. Als ze nog langs willen komen, mag dat, maar dan wel op hun initiatief. Ik zou ze niet weigeren, want het blijft familie, maar ik zou wel afstand van de situatie nemen. Voor mijn eigen gemoedsrust, zodat ik er niet teveel mee bezig ben.

Maar ik kan me goed voorstellen dat met name je man dit persoonlijk opvat en dit heel vervelend voor hem is. Ik zou hem aanraden dit zeker met zijn broers te bespreken, hij mag best aangeven dat hij dit liever anders zou hebben gezien.

Succes hoor!

Nee nu zou t geen kraamvisite, maar gewone visite zijn idd.. corona maakte het natuurlijk wel lastig qua bezoek, en mensen vinden t risico voor een baby miss ook eng? Maar 5 maanden is wel heel lang.. weet natuurlijk ook niet hoe close iedereen hiervoor was.. maargoed. Van kraamvisite zou ik niet meer spreken iig..

Wat maakt het verschil dan? Als mensen voor de baby komen is het wat mij betreft kraamvisite maar ik snap het probleem denk ik niet ?
Bij ons heeft het bijna 5 maanden geduurd voordat iedereen langs was geweest en dat kwam omdat wij op den duur niet meer dan 3x per week visite deden, vond ik eigenlijk al te veel maar ja, iedereen wil die kleine zien natuurlijk ? dit was voor corona overigens. 
Als mensen zelf geen initiatief nemen om te komen dan hoef je er verder niets mee toch?

Terug
Bovenaan