Kraamvisite

Ligt het onderliggende probleem Misschiej dat het lullig voelt dat je schoonfamilie weinig initiatief heeft genomen jullie kleine te zien?
Even los hoe de familie banden verder zijn hoor, maar dan zou je een beetje losjes kunnen appen of ze nog langs zouden willen komen aangezien het nu wat beter voelt om mensen te ontvangen. Ik zou voorzichtig zijn dingen in te vullen voor mensen hoor. Je kan wel niets doen en afwachten tot zij reageren, maar misschein wachten zij wel op een reactie wanneer ze welkom zijn? En ondertussen zit jij met een rotgevoel te wachten. Tonen ze verder wel belangstelling over de app ofzo hoe het verder met de baby gaat?

Mijn schoonfamilie zegt: wanneer krijgen we haar nou te zien, als ze 18 is ofzo (en dan "hahaha"....)..... Als ik dan zeg "kom maar langs wanneer je wilt" blijft het stil..... om die 5 maanden zou ik me niet druk maken, wel om het feit dat ze vinden dat ik met mijn pasgeboren dochter bij hun langs moet komen! Graag of niet toch?

Nee verder vragen ze ook niks. Ze hebben een kaartje gestuurd toen ze geboren verder helemaal niks
Ikzelf niet schuldgeveol maar vind het zo lullig voor me man

Zijn jullie verwachtingen wel realistisch?
Dat bedoel ik niet lullig hoor. Maar hoe was het contact voor de geboorte van dochter?

Mijn schoonouders wonen op 10 minuten loopafstand en kwamen nooit op viste bij ons. Ze werd boos toen ik haar in de kraamweek heb aangegeven dat ze even niet welkom was aangezien ze al 4 keer was geweest. Ik was met ons kind en huis ineens een bezienswaardigheid en dat voelde ook niet prettig.
Mocht het jullie echt dwars zitten dat de familie elkaar zo weinig ziet dan zouden jullie ook eens het initiatief kunnen nemen en eens kijken waar het naar leid. Houd in je achterhoofd dat ze blij zijn voor je, maar niet de druk voelen om langs te moeten komen. Jullie wens was een kindje, zij hebben dat te accepteren maar jullie vreugde kun je hen niet opleggen.
Nogmaals, ik bedoel dit zeker niet bod!

Ben nu stiekem heel benieuwd wat je man er zelf van zegt!
Ik herken wel wat je zegt hoor. Maar hier is het ook zo, zien we normaal nooit of zelden dan moet je niet verwachten dat ze met de geboorte wel direct op de stoep staan.

Me man is er klaar mee die zegt asociaal dat ze niet eens dat van zich laten horen, en dan zeker wel denken dat we ze nog uitnodigen voor verjaardag nou echt niet zegt ie begin er niet meer aan. Contact ervoor was prima met 4 broers we liepen deur niet plat en hun ook niet bij ons maar verder prima 1 broer spraken en zagen we eigenlijk nooit omdat ze altijd liepen te zeuren over kleinste dingen dat wij dachten waar maak je je druk om en ook bij ons nooit op verjaardagen kwamen maar wel boos werden als wij toevallig een verjaardag niet op die dag konden (schoonzus en opa op dezelfde dag jarig) dat wisselden we dan af.
Dat hun niet zijn geweest snap ik ook wel maar die andere 4

Waarom vind je het zo erg dat ze niet op kraamvisite zijn geweest? Wij gaan eigenlijk ook nooit op kraamvisite. We hebben het 1 keer gedaan bij de oudste dochter van mijn zus, daarna nooit meer. Snap de meerwaarde er ook niet zo van, het kind onthoud het echt niet hoor

Ik vind niet zo erg maar me man wel. Die heeft zo iets beetje intresse tonen mag wel toch. Ja waarom kraamvisite vind het zelf ook beetje intresse denk ik vind zelf altijd zo stom staan als er een babu geboren is om niet op kraamvisite te gaan maar later wel op een verjaardag langs te komen voor me eigen gevoel kan ik dat niet.

Terug
Bovenaan