Kraamvisite

Ik ben op kraamvisite geweest. Eigenlijk was ik erg teleurgesteld in deze kennis, omdat ze beloofd had langs te komen na mijn bevalling, en dat niet gedaan heeft.

We gingen gelijk op, 2 dagen verschil. Ze is van de week ingeleid en hefet een prachtige dochter gekregen.

Ik ben met kado en kaartje even langsgeweest, ik heb er erg over in tweestrijd gestaan, want ik zit in mijn zeer emotionele dagen, en ik wist niet goed hoe ik daar mee om moest gaan.

Gelukkig ben ik gegaan, we hebben het samen niet droog gehouden, maar het ijs is nu weer gebroken. En dat is wel zo handig als je zo dicht bij elkaar woont, en de kinderen op dezelfde school en sporten zitten.

Mag ik nu ook nog even een potje janken samen met jullie janken?

Miep

Lieve Miep,

wat ontzettend knap van je dat je daar heen bent gegaan. Ik had al eerder gelazen hoe je teleurgesteld was in haar. Goed hoor dat je je daar overheen hebt kunnen zetten! Ik snap wel dat het vreselijk moeilijk moet zijn om dat zo te zien. De gedachte dat jouw mooie kleine mensje er nu ook zo ongeveer uit zou zien. Lekker blijven huilen als het nodig is hoor, en niet stoppen voor het er uit is!
Alles goed met klein Miepje (ach wat sneu toch als het een jongetje is en wij noemen hem allemaal Miepje) Het begint al aardig op te schieten of niet? 13 weken?
Sterkte deze tijd meis

Veel liefs van mij

Dankjewel mama van je voor je lieve woorden.

Het schiet inderdaad op. Morgen alweer 14 weken. Volgende week woensdag weer een echo en ik hoop dat ik dan een paar weken iedere week kan komen. gewoon voor de geruststelling.

Het was zeker niet makkelijk om te gaan, maar wat wil je dan, elkaar tegenkomen op straat, en hoe moet je dan reageren. Nee het is beter zo. Maar stiekem toch ook wel een overwinning.

Miep

Hoi miep,

ik vind het ook echt super sterk van je.
Ik weet niet of ik dat ook had gekund.
Misschien voelde die kennis zich ook raar bij de hele situatie?
en is ze daarom niet meer langsgekomen?

En met Minimiep gaat het goed?

Liefs muisje

Hoi Miep,

Goed van je hoor! Het zal idd best moeilijk geweest zijn, maar je word dooradt je zo dichtbij elkaar woont, toch iedere keer met elkaar geconfronteerd. Dus ik vind dat je het heel goed hebt opgelost. Zo zie je maar dat ze het waarschijnlijk niet met opzet gedaan heeft, maar gewoon niet wist wat ze met de situatie aan moest.
Ik ben inmiddels ook bij de buurvrouw op kraamvisite geweest. Zij is verpleegkundige, dus ze draait gelukkig nergens omheen. We hebben het onderwerp even besproken, en zijn toen op andere gespreksstof over gegaan. Ik heb de kleine niet vast gehad. Vond ik niet nodig. Wel uitgebreid bewonderd. Wat zijn zulke kleintjes toch mooi. (ook als ze ouder worden hoor!) Maar ik ga er gewoon van uit dat wij in 2006 aan de beurt zijn om weer zo'n kleintje aan de wereld te showen!
Miep,ik wens je  heel veel kracht deze aankomende weken. Ze zijn spannend. Het gaat dit keer vast goed met je mini-miepje.

Groetjes, Kat

Hoi Miep,

goed van je dat je toch bent gegaan. Kan me voorstellen hoe vreselijk moeilijk dat is! Terwijl je zelf in deze dagen weer heel erg geconfronteerd wordt met de miskraam van toen en ook nog op kraambezoek bij een kindje wat dezelfde leeftijd zou hebben gehad als je eigen kindje. Wat moeilijk, meid!

Als ik je berichtje lees denk ik dat je er heel erg goed aan gedaan hebt en dat het ook voor je verwerking toch weer een stapje is geweest.

Ik kan er niet zo goed de juiste woorden voor vinden, maar wil je wel laten weten dat ik aan je denk deze dagen!!

Liefs, Harma

Hoi Miep!
Knap van je, dat je toch gegaan bent! Bij de gedachte springen de tranen al in mijn ogen, maarja...ik ben de laatste tijd ook een beetje emotioneel. En ach, je wilde samen huilen, dus bij deze!!
Nog een paar weken, meid, dan kan je de kleine voelen bewegen en kan je zelf wat beter in de gaten houden hoe het allemaal gaat daarbinnen! En ik wens je sterkte tijdens deze moeilijke dagen!!
Liefs van Sisi.

Terug
Bovenaan