kraamvisite

Het is nog even weg, maar ja, de tijd vliegt voor mij om :)

Hoe doen jullie dat met kraamvisite? Houden jullie een kraamparty of laten jullie iedereen een voor een komen.
Doen jullie gewoon beschuit met muisjes of wat anders??

Bij mijn eerste zaten we midden in een verhuizing. Heb toen van te voren niet bedacht hoe ik het wilde. Het liep zoals het liep. Want eerst moest ons huis helemaal af voordat mensen op kraambezoek konden komen. 8 weken na de geboorte hebben we toen het grootste deel van de familie van mijn man op een middag gevraagd.
Mijn kant van de familie woont best ver weg en hebben daarom bij mijn ouders een klein feestje gehouden zodat niet iedereen zo ver hoeft te rijden voor maar eventjes op kraamvisite te komen.
Vrienden zijn tussendoor geweest.

Nu wil het toch wel weer anders doen, maar weet nog niet hoe...hebben ook nog wel even om daar over na te denken.

Hoi Dittie,

wij zijn van plan om een baby-borrel te houden...op een leuke lokatie waar wat voor de kinderen is te doen, familie mag natuurlijk al de eerste dagen komen kijken maar kennissen en collega´s kunnen dan komen kijken,... heb je niet zo lang aanloop...en iedereen kan de kleine zien!!

Hoi, je ziet bij anderen altijd de 'gezellige' sfeer.
Moeders op bed de visite erom heen.

De eerste kwam met een keizersnee...
De naaste familie is in het ziekenhuis geweest...
De kleine was 4dagen toen we naar huis mochten...
S' avonds ook visite gehad maar dat vond ik niks aan, te moe voor.
Op de 8e dag veel viste gehad, kraam verzorgster was er toen gelukkig ook nog.
Moest beneden gaan zitten, maar zat er echt als een zombie bij.
Alles ging langs mij heen...
Had op het geboortekaartje wel gezet, wil je ons komen bezoeken wel even van te voren boeken (zoiets)...

Pasen was het weekend daarna, kwamen er veel mensen voor de 2e keer.
En de rest kwam later een middag, vaak in het weekend.

Zie wel hoe het nu gaat...

Groetjes Natasja 26wk 6dgn

hey,

Wij hebben eigenlijk niet zo heel veel familie en vrienden die verder van ons af staan. Het meeste is ouders broers en zussen, en die komen gewoon in de kraamtijd! Wel ff bellen enzo heb ik wel van geleerd bij de eerste!

Over iets te knabbelen moet ik nog nadenken!!!

Liefs

Oh ja knabbelen, was ik vergeten...
Had al van te voren bedacht de 1e x.
Lange vingers, uiteinden dippen in gesmolten chocola en dan in de muisjes dippen.
Gelukkig kon ik van uit het ziekenhuis mijn broertje bellen om het voor mij te maken...

Die had hij mee genomen naar het ziekenhuis.
Zo hebben we dat aan de verpleegsters en visite gekregen.
Was blij dat ik dit al bedacht had want er is niet een beschuit met muisjes in het ziekenhuis uitgesmeerd!

Iedereen vond het zo lekker, zelfs de kraamverzorgster kon er niet van afblijven.
Visite thuis kreeg beschuit met muisjes.
Was er zelf na die tijd verslaafd aan, ha ha...

Maar deze keer moet er meer gemaakt worden en denk dat ik alleen maar lange vingers uitdeel.
Makkelijker te eten en geen gesmeer van rollende muisjes over de vloer... ha ha

Daar gaat mijn zoon op de peuterspeelzaal ook op trakteren...

Groetjes Natasja

het lijkt me leuk om elke dag viste te krijgen. dus ik denk dat we maar gewoon ouderwets kraamvisite doen.

en qua traktatie doen we lekker slagroomtaart met muisjes erop mmmmmm

x jessica

Op ons kaartje komt een tekst dat ze zich even moeten melden voor visite, maar verder zie ik wel hoe het loopt. Iedereen mag komen kijken en bewonderen wat ons betreft. De familie van mijn man woont verder weg, dus die zullen niet zo vaak komen.
Ik denk eraan om gewoon beschuit met muisjes te maken, maar het lange vinger idee vind ik ook erg leuk.. Misschien wel iets voor de bejaarden op het werk.
Cake met slagroom en muisjes blijft ook lekker.
Heb mijn man al gevraagd een flesje rose bier en een broodje filet te kopen voor mij na de bevalling.
Hihihi, vind dit zo lekker en moet er al zo lang vanaf blijven.
liefs, Peet.

ahhhhh filet en een rose biertje!!! MMMMMM of wat d8 je van een wit wijntje!!! Mjamm!! Ik ruik altijd even aan het bakje filet voordat ik het op mijn man zijn brood doe haha!

Liefs Janne ( love Senne!) :D

Terug
Bovenaan