kraamvisite

hoe hebben jullie dat geregeld samen?

wij hebben vanaf het begin een aantal avonden voor ons zelf gehouden.
nu hebben we 2 tot 3 avonden visite en dat vind ik echt MEER dan genoeg.

we hebben natuurlijk nog 2 andere kinderen die gewoon op tijd naar bed moeten ivm school maar ook vroeg eruit moeten, en wij ook.

nu is het ook zo dat mensen denken dat ze op een ochtend/middag kunnen bellen of ze zo FF langs kunnen komen....
dan staan ze versteld te kijken als wij tot 2x toe NEE hebben gezegd.

hoezo vermoeiend ... pfffffffff

haha ik herken het!
wij hebben ook nog 3 kids rondlopen en ook wij vonden het meteen al belangrijk dat we ook tijd voor ONS hadden.
ik heb ook al menig maal Nee gezegd.. tja als men dat raar vind dan blijven ze maar weg hoor!
het is al druk genoeg zo.

hey,
tja hier ook tijd voor ons zelf mijn man gaf gelijk al aan als je visite wil ontvangen zorg dan dat je ook avonden voor ons zelf houd.. dus bijv. 2 a 3 avonden visite en rest voor ons zelf anders word het te druk (niet alleen voor jezelf maar ook voor je kleintje)
heb nog niet veel telefoontjes gehad maar meestal weet ik het wel te beperken tot 3 avonden per week (of ochtenden, veel tante's willen s ochtends komen)
maar als ze willen komen dan gewoon wanneer het mij uit komt anders hoeven ze hier ook niet te komen hoor! ook aan jezelf denken!

Liefs, christien

Hier hetzelfde. Een aantal avonden per week houden e voor ons zelf. Anders is het veelste vermoeiend voor zowel mij als onze Uk.
Het is een hectische periode zo'n kraamtijd vind ik. Vooral omdat dit ons eerste kindje is. Dus ik geniet echt van de avonden met ons drietjes. Ik vind het belangrijk dat wij ook tijd voor elkaar hebben, om rustig te wennen aan onze nieuwe situatie.

Liefs Maartje

Ook wij hebben er voor gezorgd dat wij tijd voor ons zelf hadden, is denk ik ook erg belangrijk.
en tja dat zorgt er voor dat we soms nee moeten zeggen, het is niet anders.

Kan me voorstellen dat wanneer je al kinderen hebt je daar nog wat strakker in zit en nog wat vaker nee zegt. Ook de andere kids moeten aan de nieuwe situatie wennen.

Het is grappig om te merken dat de mensen veel terughoudender zijn als er een tweeling is geboren! Ze zijn nu bijna 8 weken en we verwachten nog steeds ieder weekend bezoek, want hoewel we onwijs veel kaartjes hebben gehad, wacht iedereen de "eerste drukte" even af!
Dat was bij de eerste wel anders.. Daar heb ik destijds van geleerd dat de avonden van ons zijn en dat heb ik nu zo gehouden. Bij ons dus doordeweeks 's avonds geen bezoek en dat begrijpt men erg goed! In het weekend hebben we max 2 bezoekjes per dag en dat gaat prima. Je merkt dat mensen die zelf kids hebben, ook echt maar een uurtje blijven en dat mensen zonder kinderen rustig een paar uur blijven hangen (zelfs na niet zulke subtiele hints als 'we moeten ze echt zo gaan voeden' en 'oh, het is al half 6!').

Onee bij ons is dat echt niet het geval (gelukkig). Iedereen heeft tot nu toe ruim van te voren gebeld voor een afspraak te maken!

Ook hebben we de eerste week geen bezoek gehad (behalve ouders en peet oom en tante enz) en de tweede week maar weinig bezoek. Vanaf afgelopen week is het drukker. Maar ik zet er gauw de rem op als we het niet bijhouden hoor!

Ik vind dat de mensen bij jullie wat meer respect en begrip mogen tonen!

Succes en zeg het ze maar gewoon hoor!
Is je goed recht...

liefs

myrte78=> Wij voelen ons soms net een atractie, bij ons wil juist iedereen komen kijken!

Wij hebben een kraamfeest gehouden, dat is ons erg goed bevallen! Mijn man komt uit een gezin met 8 kinderen waarvan de meeste ook getrouwd zijn en kinderen hebben...in de kraamweek al druk genoeg dus!

Ondanks het kraamfeest hebben we in de kraamweek ook al veel visite gehad hoor! Zelfs een collega van mijn man die maar niet snapte dat het eigenlijk de bedoeling was dat hij en zijn vrouw naar het kraamfeest zouden komen!

Terug
Bovenaan