kraamvisite

Maarten is nog maar 1,5 week oud, dus hier is het nog redelijk rustig. Onze kraamweek is veel rustiger verlopen dan bij de eerste. Deels omdat ik een paar dagen in het ziekenhuis heb gelegen en deels omdat we geleerd hebben van de kraamweek van de oudste. Wij hebben nu meer tijd vrijgemaakt zonder geplande visites. De ervaring leert bij ons namelijk dat directe familie (opa's en oma's en ooms en tantes) ook nog weleens tussendoor aan wil komen waaien zonder te bellen, waardoor je opeens met een huis vol zit. Gisteren hadden we eigenlijk een visite-vrije dag, maar toch zaten we in de middag met 4 man visite op de bank.. Soms wel frustrerend, maar ik weet ook dat dit met een paar weken weer minder wordt..

En ze zeggen dat je bij een 2e minder kraamvisite krijgt dan bij een 1e, dat vind ik ook wel een fijne gedachte :)

Wij hebben ook heel bewust de visite 'ingeroosterd', wij willen ook zoveel mogelijk rustig zelf van ons mannetje genieten!

En inderdaad; mensen met kinderen snappen het concept kraamvisite prima, de kinderlozen moet je soms echt de deur uit zetten...;-)

Maar door ons omzichtige geplan zitten we wel tot en met december in de visite, hahaha!
Daarentegen hebben we wel minstens 3 dagen visiteloos iedere week en dat is ook heerlijk.

Hier ook telkens 3 avonden visite.meer doen we ook niet.vind het leuk dat iedereen langs wilt komen maar ben het nu ook wel beu aan het raken.ben s avonds vaak afgbrand om voor 2 kindjes te zorgen en dan ben ik nogal eens geneigd om 20.30 al naar bed te gaan...we hebben wel op kaartje gezet dat we na 21.30 gaan slapen.tot nu toe heeft iedereen zich eraan gehouden.
liefs jootje

Hoi,
Diederik is nu 2 weken oud en omdat ik een beetje een valse start had in het ziekenhuis, hebben we in de eerste week alleen maar eigen familie (ouders, broers, zussen) gehad. Nu afgelopen week ook voorzichtig de eerste vrienden en de komende weken zal dat meer worden. Maar wij zitten niet elke dag met bezoek en ook niet meer dan 2 bezoekjes op een dag. Ik vind het eigenlijk wel heerlijk zo moet ik eerlijk zeggen. Anders word je de eerste dagen/weken zo geleefd en geniet je er zelf nauwelijks van, lijkt me. En ik ben inmiddels weer op en in de kleren, dus hou je het ook wat beter vol.

Het verschilt inderdaad nogal in wie er snappen dat 45 min. lang genoeg is en wie gerust 2 uur blijven zitten... Vooral mijn schoonfamilie is daar wat minder subtiel in... nou ja, niet dat ze het overdrijven hoor!

hey,

vervelend he, die mensen die blijven plakken! Ik ga gewoon boven zitten. Ik moet NU kolven, DOEI! en dan ga ik naar boven, die begrijpen ze wel ;)

heb de eerste 1.5 week behalve onze ouders en broers en zussen helemaal geen kraamvisite gedaan. Daarna gewerkt met max 1 bezoek per dag en kruizen op de kalender! Dat had ik inderdaad echt nodig, familie tijd zeg maar... |Heerlijk!!

liefs,

T

Oja bij de tweede (hahaha heb net de eerste!) zal ik ook een baby-borrel houden. De familie die ik vaak zie zijn dan bij ons thuis ook welkom. Maar er is genoeg familie die ik nooit zie, alleen bij dit soort gebeurtenissen! Die mogen van mij dan naar het kraamfeest komen. Net zoals collega;s enz.....

Ik zie echt op tegen al het bezoek wat nog moet komen!

liefs

Terug
Bovenaan